سفره عقد کد WF00601

تیم طراحان سفره عقد پارسی گل، به منظور تطابق بیشتر چیدمان و طراحی سفره عقد با سلیقه عروس و داماد های عزیز جلسه مشاوره ای را قبل از اجرای مراسم برگزار خواهد کرد. فروشگاه اینترنتی پارسی گل با داشتن بهترین و مجرب ترین طراحان این امکان را به شما می دهد که روز ازدواج شما هر چه با شکوه تر برگزار گردد. طراحان حرفه ای پارسی گل زیباترین سفره عقدهای ایرانی را برای مراسم عقد و عروسی شما عزیزان طراحی خواهند کرد.

این مدل تمام شده است

سفره عقد

از قدیم الایام در ایران به مناسبت شروع زندگی جدید دو زوج و بستن پیمان زوجیت بین عروس و داماد سفره عقد انداخته می شد، که این سفره نشانه و نماد شکل گرفتن زندگی جدید بوده است. امروزه نیز قبل از مراسم عقد بین عروس و داماد، سفره عقد چیده می شود.

از آنجا که مراسمی همچون عقد و عروسی یک امر روزانه و معمول در زندگی انسان نیست و هر روزه اتفاق نمی افتد برگزاری آن به بهترین شکل برای هر شخص حائز اهمیت می باشد. سفره عقد شیک و زیبا اولین فاکتور در برگزاری مجلس عقد و عروسی لوکس می باشد. با گذر زمان زیبایی و طراحی سفره عقد بیشتر مورد توجه قرار گرفت، به طوری که در در سال های اخیر چیدمان سفره عقد به هنری تخصصی تبدیل شد و چیدمان و طراحی سفره عقد بر عهده طراحان حرفه ای قرار گرفته است.

از آنجا که زیبایی و طراحی سفره عقد می تواند در کیفیت اجرای مراسم تأثیر گذار باشد، سلیقه، ذوق طراح و دانستن اصول طراحی در چیدمان سفره عقد و به طور کلی انتخاب بهترین و مجرب ترین طراح بسیار حائز اهمیت می باشد. در دنیای امروز در بیشتر مراسمات رسمی و غیر رسمی از انواع گل های طبیعی استفاده می شود. طراحی و چیدمان مناسب گل، موجب زیبایی و جلوه دو چندان سفره عقد ایرانی خواهد شد.

ملزومات تزیین سفره عقد

معمولا در نوع و جنس ظروف استفاده شده در سفره عقد محدودیت خاصی وجود ندارد و این ظروف می تواند نقره، پلی استر، بلور و ... باشد. به طور معمول در سفره عقد از قرآن، شاخه نبات، آئینه، شمعدان و شمع، عسل، میوه، جا حلقه ای عقد، نان و پنیر و سبزی عقد، اسفند، کله قند و تخم مرغ استفاده می شود. هر یک از ملزومات استفاده شده در سفره عقد نماد مطلبی خاص می باشد. به طور مثال قرآن برای یادآوری خداوند متعال و استحکام رابطه بین زوجین، عسل و کله قند به منظور جاری شدن شیرینی در زندگی زوج جدید و تخم مرغ به عنوان نمادی از زایش در سفره عقد قرار می گیرد. همچنین اسفند را برای دور کردن چشم زخم و نان و پنیر را برای افزایش برکت در سفره می گذارند.

حضور گل طبیعی نیز یکی از ملزومات جدا نشدنی از سفره عقد می باشد و نماد طراوت و شادابی است و علاوه بر این در زیبایی و جذابیت سفره و مراسم عقد و عطر آگین شده محیط تأثیر بسیار زیادی دارد.

تزیین سفره عقد با گل طبیعی

تفاوت چندانی ندارد که سفره عقد با چه نوع سلیقه و وسایل و ابزاری چیدمان شده باشد، با هر نوع طراحی می توان گل آرایی ویژه و خاصی را انجام داد. نکته قابل توجه آن است که حضور گل موجب جلوه بیشتر و زیبا تر شدن سفره عقد با هر نوع طراحی خواهد شد و حضور گل می تواند کاستی ها و عیوب سفره عقد را پوشش دهد. در گل آرایی سفره عقد می توان با توجه به فصل، رنگها و ظروف، ملزومات استفاده شده و محیط اطرف در سفره از گلهای مختلف و متنوعی استفاده کرد. به طور کلی در طراحی سفره عقد و مجالس از گل های رز، آنتوریم، لیلیوم، آلسترومریا، مریم، ارکیده، شیپوری، لیسیانتوس و میخک بیشترین استفاده شود.

  • ارسال رایگان

    ارسال رایگان سفارش های بالای صد هزار تومان و فقط ۱۰ هزار تومان برای سفارش های زیر صد هزار تومان

  • سوالی دارید ؟

    در صورت تمایل می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با شماره زیر با ما در تماس باشید:

    ۰۹۱۳۰۹۶۰۷۰۵

  • محدوده ارسال

    شما همواره میتوانید از خدمات پارسی گل در شهرهای تهران و اصفهان بهره ببرید. سفارش ها در محدوده شهر تهران و اصفهان قابل تحویل می باشد.

  • گل های فصلی

    بعضی از گل ها در همه ی فصل ها موجود نیست. در صورت موجود نبودن با هماهنگی شما از گل جایگزین استفاده خواهد شد.

محصولات مشابه