بهترین گل ها برای ابراز علاقه کدام اند؟

بهترین گل ها برای ابراز علاقه کدام اند؟

بهترین گل‌ ها برای ابراز علاقه کدام ‌اند؟

بدون شک یکی از بهترین و زیبا‌ ترین هدایا به کسانی که دوستشان داریم گل های طبیعی در قالب دسته گل و شاخه گل های خوش عطر و بو هستند. اما سوالی که اکثر مواقع برای خرید گل پیش می آید این که چه نوع گلی بخریم؟ نکته مهمی که پیرامون دنیای رنگارنگ گل ‌ها وجود دارد این است که هر کدام از آن ‌ها برای خود علامت و مفهومی دارند که در سراسر دنیا از آن ‌ها با آن مفهوم و نشانه خاص یاد می‌ شود.

اگر به دنبال یک هدیه خاص و ویژه برای سالگرد ازدواج و یا عشقتان هستید، اما با زبان گل‌ ها و انواع و اقسام آن‌ ها آشنایی ندارید؟ یا به دنبال گلی خاص برای فرد خاص زندگی‌ تان هستید ولی نمی دانید کدام یک از گل ها را انتخاب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. 

لیست بهترین گل‌ ها برای ابراز عشق و علاقه

در ادامه این نوشته قصد داریم تا یک لیست کامل از انواع گل‌ ها برای ابراز عشق و علاقه در خدمت شما عزیزان قرار دهیم اما پیش از آن شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که هرچند تقدیم نمودن یک شاخه و یا دسته گل هدیه بسیار ارزنده و زیبایی است اما از طرفی می ‌توان ضمن جایگزین کردن آن با یک گلدان زیبا برای طرف مقابل این امکان را فراهم سازید تا علاوه بر به یادگار داشتن آن لذت رشد و پرورش آن را نیز تجربه کنید.

بهترین گل ها برای ابراز علاقه و هدیه

گل رز، محبوب و زیبا

بدون شک یکی از محبوب ‌ترین انتخاب ‌ها که از بهترین گل‌ ها برای ابراز علاقه نیز به شمار می ‌آید، گل رز است. اما گل‌ های رز با رنگ ‌های مختلف دارای معانی مختلفی نیز هستند که شما می‌ توانید مطابق با منظور و همچنین سلیقه خود رنگ خاصی را انتخاب کنید.

گل رز سفید نماد فروتنی و معصومیت است که می ‌تواند خود نشانگر عشقی پاک و صادقانه باشد. رز زرد نشانه صمیمیت و دوستی بوده و رز صورتی نیز نشان دهنده قدردانی و تحسین شما از عشقتان است. اما دو رنگ آبی و قرمز نیز از رنگ‌ های پرطرف‌دار هستند که رز قرمز نماد عشقی پرشور و تپنده و رز آبی هم نماد عشق در نگاه اول است.

گل پیونی صورتی، عشق توام با رفاه

از دیگر از گل ‌ها برای ابراز علاقه می ‌توان به گل زیبای پیونی صورتی اشاره نمود. این گل زیبای صورتی رنگ متشکل از مجموعه ‌ای به هم تنیده از شکوفه ‌های زیبا است که نظر هر بیننده ‌ای را به خود جلب می‌کند. در بین ملل مختلف پیونی صورتی را نماد ثروت و رفاه می‌ دانند که بنا بر همین می‌توان این گل را نویدبخش عشقی توأم با رفاه و ثروت دانست. علاوه بر این می ‌توان پیونی صورتی را می ‌توان یک گزینه مناسب برای روز ولنتاین و یا 12 امین جشن سالگرد ازدواج و یا عشق مشترک دانست.

گل لاله قرمز، بخشندگی و ظرافت

گل لاله نیز همانند گل رز دارای رنگ ‌های مختلفی است اما به ‌واسطه شکل ظاهری که دارد، آن را نماد بخشندگی و ظرافت می‌ دانند. لاله قرمز نماد عشقی کامل و زنده است که قسمت تیره‌رنگ موجود در مرکز آن نیز نماد تجمع عشق و شور و اشتیاق فراوان است. لاله زرد نیز نمایانگر افکار مثبت و شاد، لاله سفید سنبل بخشش و تواضع و لاله بنفش نیز نشانه اصالت و وقار گیرنده گل است؛ بنابراین با در نظرگرفتن مفاهیم این رنگ ‌ها می ‌توانید هرچه بهتر و کامل ‌تر منظور و خواسته خود را به ‌طرف مقابلتان برسانید.

گل بابونه سفید، عشقی ساده اما حقیقی

بابونه سفید نیز از دیگر گل ‌های خاص است که می ‌توان آن را در لیست بهترین گل ‌ها برای ابراز علاقه قرار داد. گلبرگ‌ های بابونه سفید نمایانگر عاشقی وفادار و عشقی ساده اما حقیقی است. رایج است که این گل را به هنگام پنجمین سالگرد ازدواج به همسر هدیه می ‌دهند.

بهترین گل ها برای هدیه و ابراز عشق و علاقه

گل میخک قرمز، تحسینی عمیق برای عشق

اگرچه به طور معمول از میخک قرمز به‌ عنوان هدیه روز مادر یاد می‌ شود و به مفهوم عشق به مادر است، اما جدای از آن این گل را تحسینی عمیق برای عشق و محبت بین دو انسان می ‌دانند که از این ‌رو می‌ تواند گزینه ‌ای مناسب برای ابراز عشقی عمیق به هم ‌نوع باشد. گل میخک نیز دارای رنگ ‌های مختلفی است، میخک سفید نمایانگر عشقی پاک بوده و یک گل کاملا عاشقانه است.

 اما نکته بسیار مهم در مورد گل میخک، معنی و مفهوم گل میخک زرد است که باید در مورد استفاده از آن بسیار محتاط بود؛ گل میخک زرد در واقع نماد رد کردن عشق و به عبارتی جواب منفی است. همچنین لازم به ذکر است که از گل میخک به عنوان هدیه ‌ای مناسب برای اولین سالگرد ازدواج نیز یاد می ‌شود.

گل مینای ارغوانی، خاص و محصورکننده

گل مینای ارغوانی را می ‌توان خاص ‌ترین مورد در لیست بهترین گل ‌ها برای ابراز عشق و علاقه دانست. این گل دارای شکلی خاص و وحشی بوده که نمایانگر عشقی محصورکننده و در عین حال توام با صبر و شکیبایی است. گفته می‌ شود که این گل هدیه ‌ای مناسب برای بیستمین سالگرد ازدواج و بالیدن به این همه سال زندگی مشترک است.

گل یاس بنفش، نماد عشقی نوپا

در حقیقت فردی که شکوفه ‌های یاس بنفش را به عنوان هدیه انتخاب می‌کند خیال ابراز عشقی نوپا و شیرین را در سر می‌پروراند. اما در کل باید اشاره نمود که یاس بنفش نماد معصومیت بوده و همانند رز آبی نمایانگر عشق در نگاه اول نیز هست.

بهترین گل ها برای ابراز عشق و هدیه عاشقانه

گل ارکیده، نماد زیبایی و قدرت

آخرین مورد از لیست بهترین گل ‌ها برای ابراز علاقه، گل ارکیده است. گل ارکیده از ظرافت و شکل و رنگی خاص برخوردار است که به همین دلیل طرفداران خاص خود را نیز دارد. این گل صورتی رنگ نمایانگر، عشق، زیبایی و در عین‌ حال قدرت است.

کلام آخر

در این نوشته سعی شد تا به سؤالات شما پیرامون این که چه گل ‌هایی مناسب هدایای عاشقانه هستند؟ و یا برای ابراز علاقه چه گلی هدیه بدهیم؟ را پاسخ دهیم تا شما ضمن آشنایی با نماد مختص هر گل و نیز سلیقه مخاطبتان به انتخاب برترین گزینه از بین بهترین گل ‌ها برای ابراز علاقه، بپردازید. همچنین در پایان لازم به ذکر است که گل ‌ها دنیای مخصوص به خود را دارند که سرشار از زیبایی و معنی و مفهوم هستند و آنچه در این مطلب از آن یاد شد تنها بخش بسیار کوچکی از آن بود.

 

نظرات بازدیدکنندگان