پرفروش ترین گل های شاخه بریده

پرفروش ترین گل های شاخه بریده

گل‌ های شاخه بریده پرفروش

همان طور که از نامش پیداست، گل شاخه بریده به گل‌ هایی گفته می‌ شود که به صورت شاخه‌ ای به فروش می‌ رسند و در میان مردم به عنوان دسته گل یا گل تک شاخه‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این گل‌ ها که در انواع و رنگ‌ های گوناگون در دسترس هستند، همواره انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد دارند با یک کار کوچک، خانواده یا یکی از عزیزان خود را خوشحال کرده و محبت و عشق خود را ابراز کنند. به همین جهت گل‌ های شاخه‌ای بسیار محبوب بوده و نسبت به دیگر انواع گل و گیاه پرفروش‌ تر هستند.

گل های شاخه ای با فروش بالا

گل‌ های که به صورت شاخه‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرند، از گونه‌ های مختلف و در رنگ‌ های متفاوت هستند و می‌ توانند به صورت تک شاخه‌‌ ای و یا دسته گل استفاده شوند. از جمله محبوب‌رترین، پراستفاده‌ ترین و نیز پرفروش  ترین گل های شاخه بریده می‌ توان به گل رز، گل شیپوری، گلایول، گل نرگس، گل مریم و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی بیشتر برخی از گل های شاخه ای با فروش بالا خواهیم پرداخت.

گل رز

پس از شنیدن این سؤال که پرفروش ترین گل های شاخه بریده کدام اند؟ قطعاً اولین پاسخی که به ذهن اکثر افراد می‌ رسد گل رز است. گل رز یکی از زیبا ترین و محبوب‌ ترین گل‌ های شاخه‌ای به شمار می‌‌ آید و طرفداران زیادی دارد. حتی گاهی دیده شده که برخی افراد از این گل به عنوان ملکه گل‌ ها یاد کرده‌ اند.

جالب است بدانید گل رز که غالباً در گلخانه‌ ها پرورش داده می‌ شود و از طول عمر نسبتاً طولانی‌ نیز برخوردار است، در طبیعت به صورت خودرو و وحشی نیز وجود دارد. در کشور ما، در مناطقی چون رشت و مازندران این نوع گل به صورت طبیعی می‌ روید و به همین جهت در این مناطق از آن به عنوان یکی از پرفروش ترین گل های شاخه بریده یاد می‌ شود. این گل‌ های زیبا و خوش رایحه در تهیه عطر و گلاب نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

پرفروش ترین گل های شاخه بریده

گل نرگس

از دیگر گل های شاخه بریده پرفروش و پرمصرف می‌ توان به گل نرگس اشاره کرد. این گل زیبا و لطیف در دو رنگ زرد و سفید دیده می‌ شود و طرفداران خاص خودش را دارد. عمر گل‌ های شاخه بریده نرگس بین 4 تا 10 روز متفاوت است.

گل مریم

گل مریم نیز یکی از انواع پرفروش ترین گل‌ های شاخه بریده به شمار می‌ آید. متوسط عمر این گل 5 روز است و گاهی ممکن است تا 15 روز نیز دوام بیاورد. گلبرگ‌ های آن به رنگ سفید است و شکل نیزه‌ای یا سوزنی مانند دارد. گل‌ های مریم به عطر و رایحه قوی‌ که دارند معروف هستند.

گل داوودی

یکی دیگر از پرفروش ترین گل های شاخه بریده گل داوودی است. این گیاه به جهت آن که در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم است به عنوان یکی از مهم‌ ترین گل‌ های شاخه ای در دنیا شناخته شده است. گل‌ های داوودی رنگ‌ های متنوع و زیادی دارند و به سرعت رشد و تکثیر پیدا می‌ کنند.

گل میخک

از با کیفیت ترین گل‌ های این دسته می‌ توان به گل‌ های پرورش یافته در محلات اشاره کرد. گل میخک در رنگ‌ های سفید، بنفش، صورتی، قرمز و... در دسترس هستند. طول عمر این گل‌ ها حدود 5 تا 15 روز است.

روش نگهداری از گل شاخه بریده

هر چقدر که هدیه گرفتن یک شاخه یا دسته گل خوشحال کننده است، پژمرده شدن آن به همان اندازه غم انگیز است. حالا که با برخی از انواع پرفروش گل های شاخه بریده آشنا شدیم و تا حدودی فهمیدیم که کدام گل های شاخه ای فروش بیشتری دارند؟ بهتر است به بررسی بهترین روش‌ های نگهداری از این گیاهان زیبا و شناخت راه‌ هایی برای افزایش طول عمر گل‌ هایمان بپردازیم.

راه‌ های افزایش عمر گل

راه‌ های زیادی برای افزایش طول عمر گل‌ های زینتی شاخه‌‌ ای وجود دارند اما به خاطر بسپارید که به هرحال عمر گل محدود است و هر قدر هم که مراقبت کنید قرار نیست تا ابد به همان تازگی روز اولش باقی بماند. نکته مهم در نگهداری از دسته گل این است که گاهی توجه بیش از حد می‌ تواند برای گیاه تاثیر عکس داشته باشد.

 برای مثال گاهی اوقات برخی افراد گلدان و دسته گل‌ های خود را تمام مدت پشت پنجره و در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌ دهند. این موضوع که گیاه به نور خورشید احتیاج دارد درست است اما قرار گرفتن در برابر آفتاب به مدت طولانی خود به تنهایی می‌ تواند باعث پژمردگی گل‌ ها شود. نکته دیگری که به افزایش طول عمر گیاه کمک می‌ کند تعویض مداوم آب گلدان و همچنین کوتاه کردن ساقه گیاه در فواصل زمانی دو تا سه روزه است.

پرفروش ترین گل شاخه بریده و شاخه ای

نکات مراقبتی گل‌ های شاخه‌ ای

برخی می‌ گویند که ریختن مقداری آسپرین در آب گلدان باعث کاهش سطح pH آب شده و در نتیجه بالا رفتن آب در ساقه گیاه را ساده تر می‌ کند. همچنین اضافه کردن مقادیری مایع سفید کننده به آب گل باعث از بین رفتن باکتری‌ های موجود در آب شده و در نتیجه به افزایش طول عمر آن کمک می‌ کند. وایتکس بر روی خود گیاه تاثیر نمی‌گذارد و برای آن ضرری نخواهد داشت.

یکی دیگر از نکات تاثیرگذار در طولانی‌تر شدن عمر گل‌ های شاخه بریده این است که در طی شبانه روز به مدت 8 ساعت در محیط یخچال قرار بگیرند. بعضی افراد نیز معتقدند اسپری کردن مقداری تافت مو بر روی گلبرگ‌ های گیاه منجر به افزایش ماندگاری آن‌ ها می‌ شود. البته این روش خیلی مطمئن نیست و توصیه می‌ شود که ابتدا یک بار این کار را روی یک شاخه یا قسمت کوچکی از گلبرگ امتحان کنید.

تمامی نکات گفته شده در نگهداری همه انواع گل‌ هایی که به عنوان پرفروش ترین گل های شاخه بریده از آن‌ها یاد کردیم یکسان است و رعایت آن‌ ها منجر به شادابی بیشتر گل‌ های شما خواهند شد.

نظرات بازدیدکنندگان