شش گل شاخه بریده با ماندگاری بالا

شش گل شاخه بریده با ماندگاری بالا

آشنایی با 6 گل شاخه بریده با دوام

حضور گل ها و گیاهان سرسبز و شاداب، انرژی مضاعفی را به دکوراسیون محیط پیرامون ما می بخشند.در عصری که زندگی شهری روز به روز در حال توسعه هست و فاصله با طبیعت در حال زیاد شدن می باشد باید به فکر راهی باشیم که تا حد امکان از حضور گیاهان در فضای منزل و کار استفاده کنیم.مشاهده گل ها در طول روز و وجودشان در جای جای منزل و محل کار نشاطی فوق العاده به فضا بخشیده و محیط را لطیف و دلنشین خواهد کرد.گل ها و گیاهان آلودگی و انرژی منفی محیط را جذب کرده و محیط را سرشار از انرژی مثبت می کنند.

وجود گل ها و گیاهان برای افرادی که معمولا در محل کار یا منزل دچار استرس،اضطراب و تشویش می شوند بسیار مفید خواهد بود.دیدن گل و طبیعت، آرامش خاطر را در افراد ایجاد خواهد کرد و موجب خلق و خوی خوش در آنان خواهد شد.گل های طبیعی علاوه بر سمبل زیبایی و لطافت، سرشار از حس سرزندگی،نشاط و انرژی مثبت اند. مشاهده گل ها در طول روز، تماشای ظرافت و زیباییشان، لمس گلبرگ های لطیف شان و استشمام عطر دل انگیز آن ها مفرح روح آدمی بوده و احساس شادمانی و سرزندگی را در انسان القا می کند.

1- گل شاخه بریده آلسترومریا

گل آلسترومریا و یا سوسن پرویی گیاه زینتی از جنس Alstroemeria در خانواده آلسترومریاسه و در مناطق گرمسیری به صورت علفی دایمی است، این گیاه زیبا در نیوزیلند بسیار محبوب است. زیرا معمولا در زمان کریسمس شکوفه های آن نمایان می شود. گل آلسترومریا به عنوان گل بریدنی و همچنین برای کاشت در گلدان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه گل آلسترومریا به یکی از مهم ترین گل های شاخه بریده تبدیل شده است. آلسترومریا به خاطر گل های شاخه ای زیبایش کاشته می شود. گل های آلسترومریا دارای مجموعه ی وسیعی از رنگ های اناری، ارغوانی، بنفش کمرنگ، قرمز، صورتی، سفید، نارنجی، زرد است.  رنگ اناری آن بسیار جذاب و زیبا بوده و در کنار گل های سفید رنگ منظره ای زیبا را در گلدان ایجاد خواهد کرد. از خصوصیات خوب آلسترومریا این است که سرما را ترجیح می دهد و گیاهی سرما پسند است.

6گل شاخه بریده با ماندگاری بالا، معرفی ماندگارترین گل های شاخه بریده

2- گل شاخه بریده لیسیانتوس

یکی از زیباترین گل های شاخه بریده زینتی گل لیسیانتوس می باشد که در کشور ما با نام های لیسیانتوس و لیزیانتوس شناخته شده و معمولا به صورت گل شاخه بریده به فروش می رسد. لیسیانتوس دارای شکوفه های رز مانند است که در صورت مراقبت تا 7 الی 8 روز بعد از چیدن ماندگاری دارد. گل لیسیانتوس از زیباترین گل های شاخه بریده بومی آمریکای شمالی، دارای انواع یک ساله و دو ساله است. برگ ها متقـابل، تخم مرغی یا نیزه ای شکل و بدون دمبرگ به رنگ سبز مایل به خاکستری هستند. گل لیسیانتوس به صورت کم پر و پر پر در اندازه های کوچک و متوسط و بزرگ در اشکال پهن (باز)، لوله ای و زنگوله ای و با گلبرگ های چین خورده در رنگ های سفید، آبی و بنفش به صورت منفرد یا چندتایی روی ساقه های برگ دار تشکیل می شوند. رنگ کرمی این گل بسیار زیبا و براق است و فضا را بسیار آرامش بخش و دلنشین خواهد کرد.

آشنایی با 6گل شاخه بریده ماندگار و بادوام و آموزش تازه نگه داشتن دسته گل و گل شاخه بریده

3- گل شاخه بریده ژربرا

گل ژربرا از نظر مقدار تولید پنجمین گل برجسته جهان است و به دلیل تنوع رنگ و زیبایی علاقمندان زیادی دارد. این گل دارای ماندگاری بسیار بالایی حتی بعد از چیدن می باشد. بنابراین خرید گل ژربرا انتخاب مناسبی برای عزیزانی است که تمایل دارند مدت زمان بیشتری از حضور گل در منزل یا محیط کار لذت ببرند. ژربرا گلی درخشان و زیبا و گیاهی علفی که بومی آفریقا و آسیا می باشد. گل های آن شبیه گل همیشه بهار بوده و به صورت گل شاخه بریده به فروش می رسد و علاقمندان زیادی دارد. گل های نر و ماده روی یک گل آذین قرار می گیرند. حاشیه برگ های آن به صورت بریده بریده هستند و دارای گل های مینایی شکل پر گلبرگ و یا کم گلبرگ است.

معرفی 6 شاخه گل طبیعی ماندگار و بادوام، آشنایی با مقاوم ترین گل های شاخه بریده

4- گل شاخه بریده میخک

در یونان باستان رسم بر این بوده است که در هنگام تاج گذاری از گل میخک استفاده می کردند. به طور کلی گل میخک نماد عشق، جذابیت، افتخار و برتری است. پرورش این گل زیبا قدمت زیادی دارد و معمولا این گل را به خاطر زیبایی و عطر گل هایش و نیز مصارف پزشکی پرورش می دهند. این گل در زبان یونانی Dianthus به معنی گل الهی نامیده می شود. گلی زیبا با تنوع رنگ بالا و ترکیبی خارق العاده و عطری دل انگیز در میان دسته های گل می باشد. گل میخک دارای انواع پاکوتاه باغچه ای، گلدانی و گل شاخه بریده می باشد. گل ها به صورت مجزا ولی روی یک بوته قرار می گیرند. گل های میخک بسیار معطر و رنگ اصلی آن ها صورتی و ارغوانی روشن است، اما ارقام مختلفی از آن در رنگ های دیگر، از جمله قرمز، سفید، زرد و سبز وجود دارند. گل میخک بنفش از جمله گلهای بسیار زیبا و خاص است که انتخابی مناسب برای هدیه و استفاده در مراسم ها و مناسبات شاد می باشد.

ماندگار ترین گل های شاخه بریده و معرفی 6گل شاخه بریده زیبا و بادوام

5- گل شاخه بریده داوودی

گل کرزنتی بومی کشورهای شرق آسیا می باشد. گل کرزنتی حدود 200 گونه مختلف دارد و هم خانواده گل های داوودی است. داوودی مینیاتوری دارای تنوع رنگ بالا و عطر خاصی است. این گل علفی و گلخانه ای می باشد. گل کرزنتی در رنگهای مختلف و زیبای زرد، سبز، بنفش، سفید،سرخابی، نارنجی-زرد و حنایی موجود عرضه می گردد. کرزنتی معمولا در فصل خنک گلدهی دارد و گلدهی آن از فصل پاییز شروع شده و تا اواخر زمستان ادامه دارد. گل داوودی مینیاتوری به صورت علفی بوده و علاوه بر استفاده شاخه بریده به شکل گلدانی نیز پرورش داده می شود. کرزنتی دارای عطری خاص است که معمولا زمانی که به صورت باغچه ای در فضای سبز کشت می شود همین عطر موجب دور کردن حشرات می شود.

گل های شاخه بریده ماندگار و بادوام،آموزش افزایش ماندگاری گل و تازه نگه داشتن گل طبیعی

6- گل شاخه بریده آنتوریوم

گل آنتوریوم از گل های بسیار خاص و زیبا است که به صورت گل شاخه بریده و گلدانی به فروش می رسد. گل شاخه بریده آنتوریم از گل های لوکس به حساب می آید که می تواند به تنهایی و یا در کنار سایر گل ها زیبایی فوق العاده ای داشته باشد. آنتوریوم این گل محبوب دارای ریشه های ضخیم و گوشتی است و برگ های آن پهن و چرمی مخملی به رنگ سبز تیره و به طول بیش از 18 سانتیمتر است. این گل در رنگ های مختلف قرمز، صورتی، بنفش، نارنجی، زرد، سفید، سبز و حتی دو رنگ هم وجود دارد. این گل زیبا که عموما اسپات رنگی قلبی شکل آن را به عنوان گل می شناسند دوام بالایی داشته و به صورت شاخه بریده بسیار مورد پسند عام می باشد. این گل اگر در شرایط مناسب قرار گیرد و تمام نیازهای آن برطرف شود به راحتی می توان آن را در منزل نگهداری کرد.

6گل زیبا و ماندگار شاخه بریده مناسب گلدان رومیزی، آشنایی با شش گل شاخه بریده بادوام و زیبا

نظرات بازدیدکنندگان