5 گل مشهور برای عرض تسلیت

5 گل مشهور برای عرض تسلیت

5 گل مشهور برای عرض تسلیت

یکی از غم انگیزترین اتفاقات در طول زندگی هر انسانی از دست دادن عزیزانش است. بسیاری از افراد در چنین شرایطی آرزو می‌ کنند که ای‌ کاش فرصت دوباره‌ ای برای آخرین مکالمه با متوفی را داشتند اما همه ما می‌ دانیم که این موضوع امکان‌ پذیر نیست. در این موقعیت تمام اطرافیان دوست دارند که بتوانند با اطرافیان شخص متوفی کمی همدردی کنند و احترام خود را به فرد متوفی برسانند. به همین دلیل دنبال راه‌ حل‌ هایی برای این کار هستند. در همین راستا، در این مطلب 5 گل مشهور  برای عرض تسلیت را برای شما عزیزان شرح می‌ دهیم.

راه‌ هایی وجود دارد که می‌ توان از طریق آن احساس درونی‌ مان را در مورد شخص متوفی به اطرافیانش بیان کنیم. یکی از این راه‌ ها انتخاب و تقدیم کردن گل تسلیت مناسب است که می‌ تواند احساسات شما را به سادگی نسبت به شخص از دست‌ رفته بیان کند و با اطرافیان او ابراز همدردی کرد.

5 گل مشهور برای تسلیت و ترحیم

برای مراسم ترحیم چه گلی انتخاب کنیم؟

از دست دادن عزیزی در زندگی، یکی از سخت‌ ترین تجربه‌ های هر فردی است. فرستادن گل از دیرباز نشانه‌ بیان همدردی بوده است. وقتی کلمات برای بیان احساسات ما کافی نیستند، گل‌ ها می‌توانند به جای ما سخن بگویند. اهدای گل در مراسم ختم می‌ تواند دو معنی داشته باشد: احترام به فردی که دیگر در میان ما نیست و آرامش و دلگرمی دادن به خانواده‌ عزادار. گل مراسم ختم که برای خانواده عزادار می‌ فرستید، می‌ تواند تأثیر به سزایی در روحیه آنان داشته باشد. برای همین انتخاب اینکه برای تسلیت کدام گل را انتخاب کنیم اهمیت زیادی دارد. می‌ خواهیم دو نوع پر طرفدار و معروف گل مراسم ختم را به شما معرفی کنیم که عبارتند از: سبد گل و تاج گل تسلیت.

1. سبد گل تسلیت

سبدهای گل، ظاهر بسیار زیبایی دارند و در اندازه‌ های مختلفی موجود هستند. می‌ توان سبد گل را به مراسم تشییع جنازه، مسجد یا خانه فرستاد. 

2. تاج گل تسلیت

تاج گل‌ ها ممکن است به شکل‌ های مختلفی تزئین شوند. هر کدام از این شکل‌ ها نماد و مفهومی دارند. به طور مثال: شکل دایره‌ ای به معنای داشتن زندگی ابدی، شکل ضربدر به معنای ایمان و شکل قلب به معنای عشق و علاقه به فرد متوفی است. سفارش این نوع از تاج گل‌ ها برای افراد خانواده و دوستان نزدیک پیشنهاد می‌ شود.

مشهورترین گل ها برای تسلیت کدامند؟

اگر نمی‌دانید که کدام گل‌ ها برای عرض تسلیت مناسب هستند، خواندن این قسمت از مطلب را از دست ندهید. گل‌ های زیبای گلایول، آنتریوم ، لیلیوم، زنبق سفید و رز 5 گل مشهور برای عرض تسلیت هستند. شما می‌ توانید این محصولات زیبا را هم با توجه به مراسمات خود در شکل‌ ها و اندازه‌‌ های مختلف یک طبقه، دو طبقه و…سفارش دهید. بر اساس انتخاب مناسبت شما و سلیقه شما، تیم گل‌ آرایی گل‌ ها را مناسب با همان مناسبت، چیدمان و آرایش می‌ کند. 

5 گل مشهور برای تسلیت و ختم

1- گل مریم، گلی بسیار زیبا و مناسب برای تاج گل تسلیت

یکی از  5 گل مشهور برای عرض تسلیت گل مریم است. گل مریم گلی بسیار خوشبو و معطر است که در صنعت عطرسازی در سراسر جهان نیز بسیار کاربرد دارد. گل مریم از لحاظ ظاهری جلوه‌ای فوق‌ العاده دارد. گل مریم گیاهی است با قدمت زیاد و گل سفید رنگ و خوش بو آن باعث شده که عصاره آن در عطرسازی استفاده شود. در زبان انگلیسی به آن tuberose می‌ گویند که از واژه لاتین  tuberosa  به معنی ورم یا غده گرفته شده است. گل مریم در هندوستان دارای اهمیت ویژه‌ ای است،

مردم کشور هند بیشتر از مردم دیگر نقاط کره زمین به پرورش گل مریم شناخت دارند و این گل زیبا را در مراسم جشن و عزا و همین طور مراسمات مذهبی آن‌ ها مورد توجه هستند. در زمان قدیم این گل را دوای همه درد‌ها می‌ دانستند و امروزه هم با تحقیقات به عمل آمده معلوم شده که این گیاه دارای خواص درمانی مهمی است که می‌ تواند بسیاری از بیماری‌ ها را معالجه و درمان کند. از عصاره گل مریم برای مداوای برخی از بیماری‌ های مربوط به حلق و حنجره و هم‌ چنین برای شست و شوی دهان استفاده می‌ شود.

2-  تاج گل با گل بسیار زیبای گلایول

«گل گلایول» گلی بسیار زیباست که از پیاز می‌ روید. این گل نیز  جزء 5  گل مشهور برای عرض تسلیت است. از گل گلایول 260 گونه دارد که 250 گونه آن در آفریقای سیاه و مخصوصاً در آفریقای جنوبی یافت می‌ شود. از دیرباز گلایول به‌ عنوان گل شاخه بریده مورد استفاده قرار می‌ گرفته و هم‌‌ اکنون نیز به طور گسترده‌ ای از آن استقبال می‌ شود. این گل زیبا در ایران به صورت گسترده کشت می‌ شود و آن را بیشتر می‌ توان در شهر های محلات و دزفول یافت. نوعی‌ از گلایول است که بومی ایران بوده و بیشتر آن را با نام گلایول وحشی می‌ شناسند. گلایول دارای تنوع رنگ زیادی است و به جرات می‌ توان گفت که تنوع رنگی این گل از هر مدل گل دیگری بیشتر است.

راهنمای نگهداری گل زیبای گلایول

1-  مدت زمانی که پیاز گلایول نیاز به خواب دارد می‌ تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول پیاز گلایول نیاز دارد به مدت زمان 5 ماه در دمای 5 درجه سانتی گراد در خواب باشد.

2- معمولاً زمان گل‌ دهی گل گلایول از ابتدای خرداد شروع می‌ شود و در صورت دیر گل بودن آنها تا پاییز این زمان گل‌ دهی زمان می‌ برد. از وقتی که شما اقدام به کاشت گلایول می‌ کنید حدود هفتاد روز تا زمان گل‌ دهی فاصله دارید، اما اگر گلایول‌ های شما از نوع گلایول دیر رس باشد ممکن است زمانی به اندازه 120 روز تا زمان گلددهی زمان ببرد.

3- گل رز

گل رز به‌ عنوان یکی از معروف‌ ترین و کاربردی‌ ترین گل‌ ها، می‌ تواند بخشی از زیبایی بخشی و گل آرایی گل‌ های مراسم تشییع جنازه باشد. گل رز سفید باعث برانگیخته شدن احساس احترام،  فروتنی، بی‌گناهی و جوانی می‌ شود. گل‌ های رز سرخ احترام، عشق و شجاعت را منتقل می‌ کنند. گل‌ های رز صورتی نیز نشانگر ابراز عشق، لطف، تقدیر و لطافت هستند. گل سرخ‌ های تیره نیز نشانگر اندوه و تأثر است. گل‌ های رز زرد رنگ توسط دوست‌ های آن مرحوم اهدا می‌ شود تا نشان دهنده‌ نمادی از روابط محکم بین آن‌ ها باشد. هنگامی که گل رز را در یک دسته گل قرار می‌ دهید، عشق ماندگار به آن مرحوم را ابراز می‌ کنید.

5 گل معروف برای تسلیت و خاکسپاری

4-گل ارکیده

گل ارکیده از بهترین گل برای تسلیت و همدردی در مراسم ختم است. هنگام هدیه دادن یک گل زیبای ارکیده به‌ عنوان نشان دادن همدردی، توجه به رنگ آن گل بسیار مهم است. رنگ‌ های صورتی و سفید رنگ‌ هایی سنتی برای نشان دادن احساس همدلی و تأثر هستند. گونه‌ های مختلفی از گل ارکیده مانند گونه گل ارکیده (phalaenopsis) و گونه ارکیده دندروبیوم توسط گل فروشی‌ ها به‌عنوان گیاهانی مناسب برای نشان دادن اندوه پیشنهاد می‌ شوند.

5- گل لیلیوم (سوسن) در تاج گل ترحیم

گل سوسن جز انتخاب‌ هایی است که در هر زمان که بخواهید می‌ توانید از آن برای مراسم ختم استفاده کنید. این گل می‌ تواند برای هدیه به اطرافیان متوفی‌ مناسب باشد. این گل‌ ها معمولاً نشانگر قدرت، ارزش‌ های اخلاقی بالا و صداقت هستند. انواع مختلفی از گل سوسن وجود دارد، اما برخلاف دیگر گل‌ ها، هر رنگی از این گل‌ ها معنای خاصی ندارند، پس با خیال راحت هر رنگی که دوست داشتید را می‌ توانید انتخاب کنید.

اکنون‌ که با 5 گل مشهور برای عرض تسلیت آشنا شدید، بی‌ شک می‌ توانید یک انتخاب مناسب و مرتبط برای مراسم و ابراز همدردی را داشته باشید. شما می‌ توانید با انتخاب درست گل، احساس درونی قلب‌ تان را برای وداع با یکی از اعضای خانواده یا دوست از دست‌ رفته‌ به‌ خوبی بیان کنید.

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان