آموزش تزیین ماشین عروس

آموزش تزیین ماشین عروس

آموزش روش‎ های تزیین ماشین عروس

جشن عروسی یکی از خاطره ‎انگیزترین اتفاقات در زندگی هر انسانی است. جشنی که عروس و داماد تدارکات زیادی برای آن می ‌بینند و تمایل دارند تا همه چیز به بهترین شکل خود انجام شود. یکی از تدارکات مهم برای جشن  عروسی تزیین ماشین عروس است که به روش های مختلف تزیین می شود. برای زیبا کردن ماشین عروس روش‌ های مختلفی وجود دارد. یکی از انواع ایده‎ ها استفاده از تور و روبان ‎هایی با رنگ مختلف است که می ‎تواند به شکل ‏های خاص بخش‎های مختلف ماشین را بپوشاند. بعضی افراد ممکن است به استفاده از پر و یا بادکنک نیز علاقه داشته‎ باشند اما گل ‎آرایی یکی از پر طرفدار ترین روش های تزیین ماشین عروس است که می‎ تواند نظر افراد با سلیقه ‎های مختلف را به خود جلب کند.

وجود انواع گل ‎های با رنگ‎ و شکل‎ متفاوت این امکان را به شما می ‎دهد تا در هر فصل از سال ماشین عروس را به زیبا ترین شکل تزیین نمایید. حتی می ‎توانید از انواع مدل های تزیین ماشین عروس در کنار هم استفاده کرده و یک ترکیب زیبا ایجاد کنید. اولین قدم برای آشنایی با آموزش تزیین ماشین عروس، شناخت انواع گل‎ های مناسب برای آن است.

آموزش تزیین ماشین عروس

انتخاب گل ‎های مناسب تزیین ماشین عروس

انتخاب گل برای ماشین عروس بخش مهمی از کار است. از آنجایی که ماشین عروس در فضای آزاد و در  برابر باد و هوای کنترل ‎نشده قرار دارد گل‎ ها عمر کوتاه‎ تری پیدا می ‎کنند و بهتر است از انواع مقاوم‎ تر آن نسبت به گرما استفاده کرد. این موضوع  مخصوصا در روز های گرم سال مانند تابستان اهمیت بیشتری دارد.

نوع گل

از انواع گل‎ های مناسب بهار و تابستان می‏ توان به رز، آنتوریوم، داوودی، سوسن، آفتابگردان، شقایق و فریزیا اشاره کرد. در روز های سرد پاییز و زمستان استفاده از ادریسی، میخک، زنبق، شقایق، کاملیا و نرگس توصیه می ‎شود چراکه از لحاظ ماندگاری و طیف رنگ برای این فصول مناسب هستند.

رنگ گل و ماشین عروس

علاوه‎ بر نوع گل، رنگ آن نیز بسیار مهم است. رنگ گلی که انتخاب می ‎کنید بهتراست با رنگ ماشین عروس تضاد داشته ‏باشد. از آنجایی که رنگ سفید نمادی از پاکی و صداقت است معمولا در جشن عروسی زیاد به ‎کار می ‎رود. بنابراین مناسب ‎ترین رنگ برای ماشین عروس نیز رنگ سفید است.  در این حالت باید از گل‎ های با رنگ شاد مانند صورتی، قرمز، طلایی، آبی و سبز که جلوه زیباتری به ماشین عروس می ‎دهند استفاده شود.

هر چند ماشین عروس سفید طرفداران بیشتری دارد اما اگر ماشین مورد نظر شما تیره است اصلا نگران نباشید. ترکیبی از گل‎ های با رنگ روشن مانند سفید، زرد و صورتی کم‎ رنگ می‎تواند یک ماشین عروس خاص و زیبا برای شما ایجاد کند.

پس از انتخاب ماشین و گل مناسب نوبت به آموزش تزیین ماشین عروس می ‎رسد. برای این منظور بهتراست مرحله به مرحله و طبق اصول آن پیش بروید.

آموزش گل آرایی ماشین عروس

آموزش تصویری گل ‎زدن ماشین عروس

مدل‎ های گل ‎زدن خطی، منحنی، آبشاری، قلبی و توپی از انواع روش های تزیین ماشین عروس هستند که می‏ توانند به‎تنهایی یا در کنار هم بر روی بخش‎ های مختلف ماشین قرار بگیرند. باوجود تفاوت شکل در این مدل‎ ها، معمولا اصولی شبیه به یکدیگر دارند. برای آن که یاد بگیریم چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم لازم است به دو بخش اصلی آن توجه نماییم. قرار دادن اسفنج و ایجاد زیبا ترین ترکیب از گل ‎ها دو قسمت مهم آموزش تصویری گل آرایی ماشین عروس است.

مرحله اول

قدم اول، چسباندن اسفنج ‎ها بر روی بدنه ماشین است. این کار باید با دقت انجام شود تا گل ‎ها در اثر حرکت ماشین و باد جدا نشوند. در آموزش ساده گل زدن ماشین عروس، با استفاده از تعدادی روبان پلاستیکی می ‎توان اسفنج را به شکلی محکم بر روی بدنه ماشین ثابت کرد. در اولین مرحله اسفنج خشک را  به شکلی که تمایل دارید در جای مورد نظر قرار دهید.

مرحله دوم

سپس دو طرف بالا و پایین اسفنج را نشانه‎ گذاری کنید. اگر قصد گل ‎زدن ماشین عروس به شکل خطی را دارید اسفنج شما به شکل مستطیل است. پس برای نشانه‎ گذاری به موازات طول اسفنج تعدادی چسب نواری باریک بزنید و سپس اسفنج را بردارید.

مرحله سوم

حالا روبان‎ ها را به صورت عمود نسبت به چسب‎ های نشانه‎ گذاری‎ شده قرار دهید به شکلی که از سطح زیر اسفنج عبور کند. سپس چهار طرف آن را چسب پهن بزنید تا روبان به سطح بدنه ماشین و در زیر اسفنج ثابت و محکم شود. فراموش نکنید که دنباله روبان باید آزاد باشد.

مرحله چهارم

حالا همان اسفنج را خیس کرده و در جای خود قرار دهید. سپس روبان ‎هایی که از قبل بر روی محل محکم کرده ‎بودید بر روی اسفنج گره بزنید.

مرحله پنجم

حالا وقت چسباندن برگ و گل ‎ها بر روی اسفنج است. برای این کار ابتدا در بخش ‎های مختلف اسفنج کمی شاخ و برگ بزنید. این کار باعث می ‎شود گل‎ ها نمای بیشتری پیدا کنند. البته مقدار این شاخ و برگ‏ ها نباید بیش از حد باشد.

مرحله ششم

در مرحله آخر از آموزش تزیین ماشین عروس به سراغ پرکردن کل فضای اسفنج با استفاده از گل‎ های مورد نظر خود بروید. این کار را در هر سه طرف اسفنج انجام ‎دهید به‎ طوری‎ که هیچ فضای خالی در آن وجود نداشته ‎باشد.

آموزش ساده تزیین ماشین عروس

نکات مهم در تزیین ماشین عروس

در رابطه با انواع مدل های تزیین ماشین عروس با استفاده از گل، توجه به چند نکته ضروری است:

1- ترکیب صحیح رنگ گل ‎ها و چیدمان مناسب آن‎ ها نیاز به خلاقیت، آشنایی با اصول و همین ‎طور تجربه کافی دارد. اگر قصد دارید خودتان با استفاده از آموزش ساده گل زدن ماشین عروس این کار را انجام دهید بهتر است حتما از فرد با تجربه در کنار خود استفاده کنید.
2- وجود تناسب رنگ بین دسته‏ گل عروس و گل ‎آرایی ماشین از جمله نکات ظریفی است که بهتر است به آن توجه نمایید.
3- تا حد امکان از مصرف موادی که به بدنه ماشین آسیب می‎ رساند خودداری کنید. اگر از چسب نواری برای نگه داشتن اسفنج استفاده می ‎کنید نگران جداشدن آن و آسیب به رنگ خودرو نباشید چرا که به ‎وسیله آب داغ می ‎توانید آن را به‎راحتی جدا کنید.
4- اگر جشن عروسی شما در روز های برفی و بارانی یا بسیار گرم سال قرار دارد نمی ‎توانید زیاد به ماندگاری گل‎ ها امید داشته‎ باشید. بنابراین بهتر است مراسم خود را به شرایط بهتری موکول کنید و یا از گل ‏های مصنوعی و روش‎ های دیگر تزیین استفاده نمایید.
5- نکته مهم دیگر در آموزش تزیین ماشین عروس توجه به دید راننده است. گل ‎آرایی خودرو نباید به گونه ‎ای انجام شود که جلوی دید راننده را بگیرد و خطر آفرین باشد. بنابراین از قبل قسمت‏ های مناسب برای تزیین خودرو را مشخص کنید. با رعایت نکات مهم تزیین ماشین عروس یک شب زیبا و خاطره ‎انگیز برای خود و یا عزیزانتان رقم بزنید.

نظرات بازدیدکنندگان