دسته گل لیلیوم صورتی

گل لیلیوم (سوسن) یکی از زیباترین گل های شاخه بریده است که به دلیل شکل خاص و طیف رنگی گلبرگ هایش محبوبیت بالایی دارد. این گل به لحاظ فرم، دوام و عطر دل انگیزی که دارد بسیار مناسب دیزاین در گل های تزیین شده می باشد. گل لیلیوم به صورت گلدانی، شاخه بریده و باغچه ای نیز استفاده می شود. در نمادهای دینی و هنری گل لیلیوم یا گل سوسن نماد پاکی و پاکیزگی می باشد

سفارشات از 8 صبح تا 5 بعدازظهر همان روز تحویل می گردد.

سفارشات 5 بعدازظهر به بعد روز بعد تحویل می گردد. 

(در هر دسته حدود 5 شاخه گل لیلیوم وجود دارد)

این مدل تمام شده است

گل لیلیوم

گل سوسن یا گل لیلیوم گیاهی است از خانواده سوسنیان یا لیلیاسه که بومی کشور ایران و آذربایجان می باشد. در واقع وطن اصلی لیلیوم ایران و سوسن چلچراغ (lilium ledebouri) گونه بومی ایران است. این گل، تنها گلی است که در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است. طبق شواهد و اسناد به دست آمده در قرن نوزدهم برخی از گیاه شناسان تعدادی از گل های پیازی همچون لیلیوم را به آمریکا و اروپا بردند و کشت کردند. در نمادهای دینی و هنری گل لیلیوم یا گل سوسن نماد پاکی و پاکیزگی می باشد و در واقع نام خود را از شهر شوش به نام شوشن و بعدا سوسن گرفته است. گل لیلیوم یکی از زیبا ترین گل های شاخه بریده است که به لحاظ فرم، دوام و عطر دل انگیزی که دارد بسیار مناسب دیزاین در گل های تزیین شده می باشد. لیلیوم گلی زیبا جهت گل آرایی می باشد و تنوع رنگ بالایی دارد. این گل زیبا از گل های شاخه بریده پرطرفدار می باشد. گل لیلیوم به صورت گلدانی، شاخه بریده و باغچه ای نیز استفاده می شود. این گل زیبا از گل های لوکس و پرطرفدار محسوب می شود. 

گل لیلیوم، خرید گل لیلیوم نارنجی، قیمت گل لیلیوم ارزان

گل لیلیوم را علاوه بر کاشت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می توان در فضای باز هم کشت کرد. البته اگر این گل در مناطق سردتر کاشت شود باید در گلخانه پرورش یابد و به صورت گلدانی پرورش داده شود. گل لیلیوم دارای رنگ بندی های مختلف قرمز، سفید، زرد، نارنجی و... می باشد. هر گل دارای 7 گلبرگ می باشد که در انواع گونه های این گل تعداد گلبرگ ها متفاوت است. لیلیوم یا گل سوسن بین 50 تا 150 سانتی متر ارتفاع پیدا می کند. ساقه های این گل بسیار قوی و مستقیم است و برگ ها به صورت ایستاده با طول حدود 10 تا 14 سانتی متر هستند. پیاز گل لیلیوم نسبتاً درشت است اما اندازه‌های مختلفی از آن در کشت و کار استفاده می­ شوند. پیازها با اندازه ­های 15تا 18سانتیمتری قابل کشت هستند. اما برای اینکه محصول مناسب و گلدهی بهتری داشته باشد، پیازهایی به قطر حدود 20 تا 25 سانتیمتر برای کشت توصیه می­ شوند. روش های مختلفی برای زودرس کردن این گل ها وجود دارد و اگر روش های زودرسی اعمال شوند این گیاه در نوروز به گل خواهد نشست و در غیر اینصورت در اردیبهشت یا خرداد گلهای آن به شکل طبیعی شکوفا خواهند شد.

نیازهای گل لیلیوم (سوسن)

دمای مناسب گل لیلیوم

دما تاثیر زیادی بر رشد و گلدهی گیاه لیلیوم (سوسن) دارد. همچنین در اواخر دوره کشت  در مزرعه دما اثر ویژه ای بر رشد و نمو و گلدهی دارد. در دمای 16 درجه معمولا سوخ ریشه دهی می کند. برای گل انگیزی باید به مدت یک تا یک ماه و نیم در دمای 2 تا 7 درجه قرار بگیرد. و بالا بردن دما تا 17 درجه موجب شروع گلدهی می شود. افزایش دما تا نهایت 19 درجه موجب سرعت بخشیدن به گلدهی می شود. البته لازم به ذکر است که دما بیش از این میزان بالا نرود زیرا موجب مرگ جوانه های انتهایی می شود.

نور مناسب گل لیلیوم

گل لیلیوم (سوسن) به نور زیادی نیاز دارد و در صورتی که مقدار نور کافی نباشد بوته ها بلند می شود و تعداد گل کمتری تولید می شود و برگهای پایینی گیاه زرد می شود. به طور کلی طول روز تاثیر چندانی بر گلدهی ندارد اما در روزهای بلند گیاه بلند تر و درشت تر می شود. 

خاک و کود مناسب گل لیلیوم

بستر مناسب برای کشت لیلیوم (سوسن) خاک با تهویه مناسب، و دارای ph کمی اسیدی تا خنثی می باشد. اسیدیته قلیایی موجب رنگ پریدگی برگ ها، کاهش تعداد گل و رنگ پریدگی ریشه می گردد. در تغذیه مصنوعی گیاه لیلیوم به خصوص در مصرف فسفر باید دقت زیادی داشت، زیرا به طور مثال کمبود فسفر باعث کاهش جوانه های گل و زیادی آن موجب سوختگی برگ ها می شود. بستر کشت گیاه لیلیوم باید دائما مرطوب باشد، با این حال در مراحل اولیه، زمانی که مقدار نور کم است باید از مصرف آب زیادی خودداری کرد.

قیم گذاری گل لیلیوم

در ارقامی که برای مصارف گل شاخه بریده کشت می شوند برای جلوگیری از خم شدن گیاه از قیم و تکیه گاه استفاده می شود. برای قیم گذاری از شبکه های سیمی در زمین استفاده می شود، تعداد طبقات این قیم ها با افزایش ارتفاع گیاه افزایش می یابد.

قیمت گل لیلیوم نارنجی، فروش دسته گل لیلیوم، سفارش آنلاین گل و گیاه

برداشت و نگهداری از گل شاخه بریده لیلیوم (سوسن)

برداشت گل لیلیوم زمانی انجام می شود که حداقل یک جوانه خوب رنگ گرفته باشد. برای بالا بردن دوام گل بعد از برداشت باید آن را در دمای پایین نگهداری کرد. شاخه های بریده شده گل لیلیوم را در دمای 1-0 درجه سانتی گراد می توان به مدت 6 هفته انبار کرد. برای بالا بردن عمر گلجایی معمولا پرچم های گل را قطع می کنند که این عمل با قطع گرده افشانی موجب بالا بردن عمر گلجایی می شود. گل شاخه بریده لیلیوم دارای ماندگاری بالایی است. گرده نارنجی پرچم‌های لیلیوم میتواند باعث رنگ شدن شود. در صورت لزوم می توانید آنها را به راحتی از گل جدا نمایید. قبل از قرار دادن آنها در گلدان از تمیز بودن ساقه مطمئن شوید. در صورت مراقبت صحیح، لیلیوم ساقه بریده می تواند برای مدت دو هفته زیبایی به خانه شما بیاورد. هر چند روز آب آنرا تعویض نماید.

تکثیر و افزایش گل لیلیوم (سوسن)

برداشت پیاز­های لیلیوم موقعی است که رشد رویشی تمام شده و گیاه گل داده باشد. به عبارت دیگر بهترین زمان برداشت پیازهای لیلیوم اوایل پاییز یعنی زمانی که هوا هنوز خیلی سرد نیست، می‌باشد. در ارقام حساس به سرما زمان برداشت پیاز­ها خیلی اهمیت دارد اما به طور کلی باید گفت که پیاز­ گیاه باید در فصل پاییز برداشت شود زیرا در این فصل است که پیازها به اندازه کافی مواد غذایی را در خود ذخیره کرده‌اند. لیلیوم معمولا از طریق کاشت پیاز تکثیر می شود. پیاز ها عموما در پاییز کشت می شوند ولی در محیط گلخانه در هر فصلی امکان کشت می باشد. برای کاشت معمولا باید عمق گود 2 تا 3 برابر قطر پیاز باشد و روی پیاز با خاک پوشانده شود لازم به ذکر است حتما باید نیاز سرمایی پیاز تامین شده باشد. خاک بسیار مرطوب موجب پوسیدگی پیاز شده و آن را از بین می برد بنابراین خاک باید حتما زهکش مناسب داشته باشد. 

آفات و بیماری های گل لیلیوم (سوسن)

انواع قارچ ها و کپک ها

 علت بیماری های قارچی معمولا رطوبت بالا و گرما می باشد. اگر میزان رطوبت این گیاه مدیریت شود این گیاه دچار قارچ و یا کپک نمی شود.

ویروس‌

ویروس هایی که توسط شته‌ها جا به جا می شود می توانند مشکل ساز باشند. اما برخی از گونه‌های لیلیوم به انواع ویروس‌ها مقاوم هستند.

شته

مهمترین آفت لیلیوم (سوسن) شته است که به بخش انتهایی برگ حمله می کند و باعث ترک خوردن و از هم پاشیدن جوانه می شود.

نماتد

وجود نماتد موجب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه لیلیوم می شود.

گل لیلیوم، خرید دسته گل لیلیوم سفید، قیمت گل لیلیوم سفید

خرید گل لیلیوم

گل شاخه بریده لیلیوم به دلیل زیبایی، جذابیت و خاص بودن در بین گل های دیگر طرفداران زیادی دارد. با خرید گل شاخه بریده لیلیوم می توانید از حضور  یکی از شگفت انگیزترین گل ها در منزل خود لذت ببرید. همچنین گل شاخه بریده لیلیوم می تواند هدیه ای بی نظیر برای دوستان و عزیزان شما باشد. با خرید گل لیلیوم گلبهی و خرید دسته گل لیلیوم عشق و علاقه خود را با گلی لوکس و زیبا به عزیزانتان ابراز نمائید. اهمیت دادن به عزیزان و دوستان بسیار حائز اهمیت است. اهمیت و مهم بودن عزیزانتان را با خرید گل لیلیوم زرد و خرید دسته گل لیلیوم زرد ابراز نمائید. شادی و تبریک خود در جشن ها و مناسب های مختلف با خرید گل لیلیوم صورتی و خرید دسته گل لیلیوم صورتی و اهدای آن به عزیزان ابراز نمائید. با خرید آنلاین گل از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه پارسی گل، گل شاخه بریده لیلیوم را درب منزل تحویل بگیرید و از زیبایی و کیفیت آن لذت ببرید.

سوسن ،لیلیوم
LILIUM
LILIACEAE
معمولا در تابستان گلدهی دارد ولی در شرایط گلخانه در طول سال می تواند گلدهی داشته باشد.
نیاز به نوردهی زیاد دارد و در صورت کمبود نور گل ها می ریزند (این گل باید در محل آفتابی قرار داشته باشد.)
دمای شبانه 10-15 درجه و دمای روزانه 15-20 درجه سانتی گراد
به صورت متوسط بهتر است خاک معمولا مرطوب باشد.
خاک شنی، ماسه ای و لومی با زهکشی مناسب.
  • ارسال رایگان

    ارسال رایگان سفارش های بالای صد هزار تومان و فقط ۱۰ هزار تومان برای سفارش های زیر صد هزار تومان

  • سوالی دارید ؟

    در صورت تمایل می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با شماره زیر با ما در تماس باشید:

    ۰۹۱۳۰۹۶۰۷۰۵

  • محدوده ارسال

    شما همواره میتوانید از خدمات پارسی گل در شهرهای تهران و اصفهان بهره ببرید. سفارش ها در محدوده شهر تهران و اصفهان قابل تحویل می باشد.

  • گل های فصلی

    بعضی از گل ها در همه ی فصل ها موجود نیست. در صورت موجود نبودن با هماهنگی شما از گل جایگزین استفاده خواهد شد.

محصولات مشابه