تزئین استند میوه شب یلدا کد YL01801

یکی از سنت های ایرانیان که بعد از گذشت سالیان سال همچنان پر شور برگزار می شود جشن شب یلداست. جشن شب یلدا در میان خانواده های ایرانی اهمیت زیادی داشته و ایرانی ها هر ساله این سنت زیبا را در طولانی ترین شب سال با خوراکی ها و میوه های خوشمزه جشن می گیرند. از این رو میوه آرایی و تزیین میوه ها و خوراکی های مختلف همچون تزیین هنداونه،انار،کدو و آجیل شب یلدا از آداب این شب زیباست.

تامین میوه و هدیه عکس هایی که مشاهده می شود بر عهده مشتری و ملزومات به صورت امانت می باشد. 

این مدل تمام شده است

شب یلدا (شب چله)

واژه یلدا ریشه‌ای از زبان سریانی دارد که به معنای زایش و تولد است.شب یلدا از کهن ترین جشن های ایرانی است.ایرانیان از سالیان دور این شب زیبا را فاخر جشن گرفته و در بلند ترین شب سال دور هم جمع می شدند و به خوردن میوه های رایج از جمله هندوانه،انار و دیگر خوراکی ها همچون آجیل و تنقلات می پرداختند. معمولا بزرگان خانواده اعضای خانواده را در کنار کرسی جمع می کردند و شروع می کردند به قصه گویی و یا خواندن فال حافظ .این جشن باستانی هنوز هم در میان خانواده های ایرانی اهمیت زیادی دارد و ایرانی ها هر ساله این سنت دیرینه را به بهترین شکل برگزار می کنند.

پیشینه شب یلدا (شب چله)

شب یلدا که  از شب های مقدس در ایران باستان به شمار می رفته در زمان داریوش یکم از سال 502 قبل از میلاد در تقویم ایرانیان ثبت شد.شب یلدا را شب میلاد خدای مهر،خورشید و عدالت می دانستند.شب یلدا، شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول ماه جَدی و آخر ماه قوس به شمار می رود. شب و تاریکی در باور عموم نماد اهریمن بوده و از این رو به دلیل طولانی بودن این شب مردم بر این باور بودند که این شب بسیار نحس و شوم خواهد بود.پس آتش می افروختند تا تاریکی و اهریمن و شیاطین را نابود کنند و برای این که ترس کمتری در این شب داشته باشند گرد هم می آمدند و سفره ای بزرگ می گستراندند و میوه های تازه فصل را در آن قرار می دادند و با خوردن میوه و شیرینی و پایکوبی و گفتگو این شب را به سر می آوردند.سفره شب یلدا را میزد می نامیدند و در آن انواع میوه های تازه و خشک به همراه انواع خوارکی ها و آجیل در آن قرار می دادند.

جشن شب یلدا در ملل مختلف

جشن شب یلدا در بین اقوام دیگر هم مرسوم بوده است.پرستش ایزد اینویکتوس (خورشید شکست ناپذیر) در بین رومیان شایع بود و در شب اول زمستان جشنی بزرگ برای ایزد خورشید می گرفتند. در زمان توسعه آیین‌های مختلف در اروپا و سرزمین‌های تحت فرمانروایی امپراتوری روم و پیش از پذیرفتن آیین مسیحیت، رومیان هر ساله در روز 17 دسامبر جشنی برای ستایش ایزد زراعت می گرفتند و  این جشن تا هفت روز ادامه می‌یافت و انقلاب زمستانی را شامل می‌شد. 

 امروزه تمام مسیحیانی که تولد عیسی مسیح را جشن می‌گیرند هنوز هم در جشن کریسمس آتش و شمع روشن نگه می دارند حتی درخت کریسمس را با چراغ های کوچک تزیین می کنند،به جشن و پایکوبی می پردازند،خوراکی های مختلف می خورند،به دید و بازدید از یکدیگر می پردازند درست همانند سنت ایرانیان در جشن یلدا.شب یلدا یا کریسمس تنها نمونه ای از بسیاری از باورها،آداب و رسوم و افسانه های مشترکی است که مردم مذاهب و ملت های مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد.

میوه آرایی و تزیین میوه شب یلدا

تزیین سفره و میوه های شب یلدا اهمیت زیادی داشته و اکثر افراد مایلند زیبا ترین تزیینات شب یلدا را در این جشن داشته باشند.از میوه های رایج که برای شب یلدا تزیین می شوند می توان به میوه آرایی هندوانه و انار اشاره کرد ولی معمولا برای زیبایی و تکمیل سفره شب یلدا از میوه های مختلف و رنگارنگ به همراه تزیین آجیل و تنقلات هم  استفاده می شود.

تزیین میوه و میوه آرایی شب یلدا برای عروس

یکی از آداب و رسوم در شب یلدا بردن هدایا برای عروس خانم هاست.هدایایی که معمولا در بلند ترین شب سال برای خانواده عروس برده می شود عبارت اند از میوه های فصل پاییز و زمستان،لباس و پوشاک زمستانه،کیک و شکلات به همراه آجیل و خوراکی های زمستانه

میوه آرایی شب یلدا و تزیین هدایای عروس در شب یلدا بسیار برای خانواده داماد اهمیت داشته و سعی می کنند به زیبا ترین شکل هدایا را تزیین کنند.میوه های شب یلدا در سبد های میوه و یا استند ها میوه آرایی می شوند و مابقی هدایا به اشکال مختلفی تزیین می شوند،همچنین اکثر سبد های میوه و سبد های هدیه با زیبا ترین گل ها گل آرایی می شوند که جلوه خاص و زیبایی را تزیینات هدایا می دهد.

فروشگاه اینترنتی گل و گیاه پارسی به همراه حاذق ترین گل آرایان و طراحان این مجموعه با ارائه شیک ترین مدل میوه آرایی،تزیین میوه،تزیین هندوانه و گل آرایی سبد میوه ویژه شب یلدا در خدمت مشتریان می باشد.

  • ارسال رایگان

    ارسال رایگان سفارش های بالای صد هزار تومان و فقط ۱۰ هزار تومان برای سفارش های زیر صد هزار تومان

  • سوالی دارید ؟

    در صورت تمایل می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با شماره زیر با ما در تماس باشید:

    ۰۹۱۳۰۹۶۰۷۰۵

  • محدوده ارسال

    شما همواره میتوانید از خدمات پارسی گل در شهرهای تهران و اصفهان بهره ببرید. سفارش ها در محدوده شهر تهران و اصفهان قابل تحویل می باشد.

  • گل های فصلی

    بعضی از گل ها در همه ی فصل ها موجود نیست. در صورت موجود نبودن با هماهنگی شما از گل جایگزین استفاده خواهد شد.

محصولات مشابه