تراریوم (باغ شیشه ای) استوایی مینیاتوری کد TR219

تراریوم یا باغ شیشه ای مجموعه شیشه ایست که در آن انواع زیبا ترین گل ها و گیاهان مینیاتوری همراه با المان های طبیعی و زیبا استفاده می شود. تراریوم (باغ شیشه ای) هدیه ای مناسب و بادوام برای سلایق و علایق متفاوت می باشد. با اهدای تراریوم جلوه ای زیبا و ماندگار از طبیعت مینیاتوری را هدیه کرده اید. باغ شیشه ای، یک جهان شیشه ای و مینیاتوری زیباست از طبیعت بکر و چشم نواز

این مدل تمام شده است

تراریوم استوایی مینیاتوری

معرفی تراریوم

 تراریوم واژه ای لاتین متشکل از دو قسمت terra به معنی خاک و زمین و rium به عنوان پسوند مکان. به طور کلی تراریوم به معنای مکان و نمایشگاهی از جانداران زمینی است در فضای کوچک و محدود. تراریوم سازه ای است که در نگاه اول شباهت زیادی به آکواریوم دارد، با این تفاوت که به جای آب و ماهی در آن از گل و گیاه نگهداری می شود. تراریوم در لغت به معنی باغ شیشه ای است یعنی ظرفی دربسته از جنس شیشه یا پلاستیک شفاف، که درون آن گیاهان سازگار با یکدیگر پرورش داده می شوند. به همین دلیل محیط داخل تراریوم، اقلیم کوچکی است با رطوبت بالا که امکان پرورش بسیاری از گیاهان حساس به خشکی را که در شرایط معمولی امکان پذیر نیست میسر می سازد.

قیمت تراریوم، خرید تراریوم و فروش تراریوم ارزان

شرایط نگهداری تراریوم (باغ شیشه ای)

دمای مناسب نگهداری تراریوم

دمای تراریوم ها نباید بیش از حد بالا برود چون موجب پخته شدن و سوختگی گیاه می شود. دمای مطلوب برای تراریوم ها بین 13 تا 26 درجه می باشد.

نور مناسب نگهداری تراریوم

گیاهان برای عمل فتوسنتز به نور نیاز دارند، به همین دلیل در تراریوم از گیاهانی استفاده می شود که به کمترین میزان نور برای فتوسنتز نیاز داشته باشند. اما با این وجود بدون نور امکان رشد برای گیاهان نیست به همین دلیل باید  از نورهای مصنوعی که کار نور خورشید را برای گیاهان انجام می دهند استفاده نمود. تراریوم باید در جایی قرار گیرد که نور غیرمستقیم کافی داشته باشد. (پشت پنجره های شمالی بهترین مکان خواهد بود) بیشتر گیاهان که برای تراریوم مناسب هستند به نور بیش از اندازه نیاز ندارند، اما مقدار نور باید مناسب باشد. اگر تراریوم در محلی قرار دارد که نور محیط پایین است حتما باید از نور مصنوعی استفاده شود. لامپ های فلورسنت برای تامین نور مصنوعی مفید هستند. اگر از لامپ های فلورسنت برای تامین نور تراریوم استفاده کنید بهتر است حداقل 35 سانتی متر با تراریوم فاصله داشته باشد. 

آبیاری مناسب تراریوم

از دلایل جدی آسیب به تراریوم آبیاری بیش از حد می باشد. به طور کلی تراریوم ها نیاز بالایی به آبیاری ندارند. بهترین روش تشخیص زمان آبیاری تراریوم بررسی دقیق خاک و رطوبت آن است. یک خلال دندان را در خاک فرو کنید اگر رطوبت روی خلال دندان ایجاد شد تراریوم نیاز به آبیاری ندارد ولی اگر خلال دندان خیس نشد تراریوم نیاز به آبیاری دارد. از روش های دیگر تشخیص زمان آبیاری مشاهده شکل کلی گیاهان و برگ های گیاهان داخل تراریوم هست. در صورتی که برگ ها حالت افتاده و پژمرده دارند نشان دهنده زمان آبیاری است. هنگام آبیاری اصلا آب روی گیاهان ریخته نشود و به صورت قطره ای در پای هر گیاه آب ریخته شود هر یک ماه یک بار آبیاری کافی می باشد. در فاصله دو آبیاری خاک تراریوم باید کاملا خشک شده باشد. به هیچ عنوان پس از آبیاری نباید آب اضافی در لایه های زیری تراریوم جمع شود. دمای آب استفاده شده برای تراریوم باید متعادل و خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد. بهتر است از آب بدون کلر و تصفیه شده استفاده گردد. آبیاری بیش از حد موجب فاسد شدن ریشه و رشد قارچ و کپک می شود.

 رطوبت مناسب تراریوم 

رطوبت مناسب برای تراریوم بین 50 تا 70 درصد می باشد. اگر از تراریوم های بسته استفاده می کنید حتما پس از آبیاری درب تراریوم را ببندید تا رطوبت محفظه تراریوم تامین شود. میزان رطوبت تراریوم باید متعادل و کافی باشد اگر رطوبت بیش از حد باشد موجب بروز بیماری های قارچی می شود و اگر رطوبت کم باشد موجب از بین شادابی و سرزندگی گیاهان و رشد کمتر می شود.

نگهداری تراریوم، روش نگهداری تراریوم و ساخت تراریوم

تهویه مناسب تراریوم

تقریبا همه گیاهان نیاز به اکسیژن و هوای تازه دارند. البته در تراریوم این نیاز بالا نیست ولی بهتر است در زمان آبیاری که درب تراریوم برداشته می شود به مدت چند دقیقه اجازه دهید تا تراریوم تهویه شود و هوای تازه به گیاهان داخل تراریوم برسد.

هرس گیاهان تراریوم

 گیاهان داخل تراریوم همانند دیگر گیاهان رشد کرده و جوانه و برگ های جدید ایجاد می کنند و برگ های قدیمی خود را از دست می دهند. پس تنگ تراریوم هم نیاز به هرس دارد. در مواردی که می بینید گیاهی دارای برگ های خشک شده و پژمرده می باشد گیاه را هرس کنید و بخش های خشکیده را جدا کنید. اگر گیاهی در تراریوم هست که مایلید ارتفاع آن افزایش پیدا نکند می توانید جوانه های گیاه را هرس کنید تا ارتفاع آن افزایش نیابد. وسیله ای که برای هرس در نظر می گیرد حتما تمیز و ضد عفونی شده باشد تا آلودگی وارد محفظه تراریوم نشود.

کود دهی مناسب تراریوم

تراریوم ها با توجه به فضای محدودی که دارند نیاز به کوددهی ندارند ولی با توجه به این که معمولا ترکیب خاک تراریوم مواد تغذیه ای بالایی ندارد بهتر است برنامه کوددهی برای تراریوم در نظر گرفته شود. اگر به تازگی تراریوم خرید کرده اید تا 5 اول نیاز به کود دهی نیست. پس از آن می توانید از کودهای مناسب هر گیاه به میزان بسیار کم و قطره ای به صورت محلول در آب در کنار ریشه هر گیاه استفاده کنید.

آفات تراریوم

معمولا پس از مدتی اگر به درستی از تراریوم نگهداری نشود تراریوم ها گرفتار آفات و بیماری می شوند. آفات معمول تراریوم بیشتر شته ها، کنه ها و بیماری های قارچی است. در صورت مشاهده هر گونه آفت بر روی گیاهان به متخصص مراجعه شود برای تشخیص آفت و مبارزه با آن. به هیچ عنوان از سموم بدون دستور متخصص و گیاهپزشک در تراریوم استفاده کنید. 

قیمت تراریوم، فروش تراریوم و خرید تراریوم استوایی

مزایای تراریوم

تراریوم علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، مراقبت و نگهداری بسیار آسان می تواند یک وسیله کمک آموزشی ساده برای دانش آموزان با نشان دادن پدیده های تبخیر، تجمع و ریزش قطرات آب و شیوه مناسبی برای آموزش رشد گیاهان و نحوه اثر متقابل بین گیاه و محیط می باشد. تراریوم می تواند فرهنگ استفاده از گیاهان در منزل را به کودکان از سنین پایین آموزش دهد.

از مزایای تراریوم می توان به موارد زیر اشاره نمود

1) زیبایی منحصر به فرد

2) مراقبت و نگهداری آسان

3) رسیدگی کمتر

4) عدم تجمع حشرات

5) نیاز کمتر به مبارزه با آفات و بیماری ها

6) قابلیت نگهداری برای تمامی شرایط نوری و دمایی منزل

7) در اندازه و طرح های متنوع و قابلیت نصب در تمامی نقاط اتاق

8) قابلیت استفاده از هرگونه وسایل تزئینی در آن

9) حفظ رطوبت در یک چرخه و نیازمند توجه بسیار کم

10) بدون نیاز به فضای کافی و بودجه مناسب برای ایجاد آن

11) می تواند جایگزین مناسب برای دسته گل های مصنوعی باشد. تراریوم می تواند بسیار زیبا و جذاب طراحی گردد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

12) بدون بوی نامطبوع و تجمع آب اضافی زیر گلدان

13) حفظ گیاهان تابستانی حتی در فصل زمستان در منزل

14) امکان کاشت گیاهانی که در محیط طبیعی منزل غیر ممکن است.

فروش آنلاین تراریوم، خرید تراریوم استوایی و تراریوم کاکتوس

مراقبت های ویژه تراریوم

1) تراریوم مرتب کنترل شود و نیاز های حیاتی آن بررسی شود.

2)  تراریوم نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داده شود. 

3) تراریوم هیچ محلی برای زهکش آب اضافی ندارد لذا از آبیاری بیش از حد پرهیز شود، آب اضافی باعث رشد کپک ها و قارچ ها می شود.

4) یک تراریوم با درب بسته هفته یا ماهی یک بار به آبیاری نیاز دارد، آن هم زمانی که هیچ آبی روی دیواره تراریوم مشاهده نشود.

5) اگر در اثر آبیاری زیاد فضای داخل ظرف مه آلود شود، باید درب ظرف برداشته شود تا آب اضافی تبخیر شود.

6) اگر مقدار قطرات آب روی دیواره تراریوم بیش از حد زیاد شده است درب تراریوم باز گذاشته شود تا علاوه بر کاهش میزان رطوبت ، هوای داخل آن نیز تهویه شود .

7) برای آبیاری تراریوم از آبپاش ها یا سرنگ های بزرگ استفاده شود تا از وارد شدن حجم زیاد آب به داخل محفظه جلوگیری شود.

8) سعی شود تراریوم ها در محل های خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. 

9) اگر گیاهی دچار بیماری یا آفت شد گیاه باید با احتیاط خارج شود.

 قیمت تراریوم ارزان، خرید آنلاین تراریوم و فروش تراریوم

10 سانتی متر
17 سانتی متر
2 عدد
  • ارسال رایگان

    ارسال رایگان سفارش های بالای صد هزار تومان و فقط ۱۰ هزار تومان برای سفارش های زیر صد هزار تومان

  • سوالی دارید ؟

    در صورت تمایل می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با شماره زیر با ما در تماس باشید:

    ۰۹۱۳۰۹۶۰۷۰۵

  • محدوده ارسال

    شما همواره میتوانید از خدمات پارسی گل در شهرهای تهران و اصفهان بهره ببرید. سفارش ها در محدوده شهر تهران و اصفهان قابل تحویل می باشد.

  • گل های فصلی

    بعضی از گل ها در همه ی فصل ها موجود نیست. در صورت موجود نبودن با هماهنگی شما از گل جایگزین استفاده خواهد شد.

محصولات مشابه