آموزش ساخت باکس گل رز و جعبه گل هدیه

آموزش ساخت باکس گل رز و جعبه گل هدیه

چه گل هایی مناسب استفاده در باکس گل و جعبه گل هستند؟

گل هایی که دارای ساقه های چوبی و به اصطلاح خشبی هستند و ساقه های ضخیم تری دارند از گل های مناسب برای تزیین در باکس گل و جعبه گل هستند. یکی از مناسب ترین گل ها برای استفاده در باکس گل و جعبه گل، گل رز می باشد که دارای ساقه های خشبی و چوبی ضخیم بوده و به راحتی در اسفنج قرار می گیرد. ضمن این که گل رز از محبوب ترین گل های طبیعی و شاخه بریده است که در مناسبت های مختلف استفاده فراوان دارد.

از دیگر گل های مناسب باکس گل و جعبه گل می توان به گل های میخک، گل فرزیا، گل لیسیانتوس، گل کرزنتی (داوودی مینیاتوری) اشاره کرد. معمولا گل هایی که گلبرگ های درشت تری دارند همچون گل های لیلیوم، آنتوریوم، اورینتال و... کمتر در تزیین جعبه گل استفاده می شوند، اما با توجه به این که گل آرایی و تزیین گل، کاملا سلیقه ای بوده و در سبک های مختلف انجام می شود دیده می شود که برای تزیین باکس گل ها از گل های لوکسی همانند گل های لیلیوم، آنتوریوم، ارکیده و ... استفاده می شود که زیبایی باکس گل هدیه را دو چندان کرده و موجب لوکس شدن هرچه بیشتر باکس گل می شود.

قیمت باکس گل رز و خرید اینترنتی باکس گل رز ارزان قیمت

باکس گل چه جنسی باید داشته باشد؟

باکس گل هایی که قابلیت تزیین گل دارند دارای جنس های مختلفی از جمله پلکسی، فلزی، شیشه ای، مقوایی، چرمی، چوبی و... هستند. همچنین هر ساله انواع مدل های جدید و جنس های جدید باکس گل تولید می شود که جذابیت خاص خود را دارند. باکس گل ها و جعبه گل ها از متنوع ترین محصولات گلهای دیزاین شده و تزیین شده هستند.

آموزش تصویری مرحله به مرحله ساخت باکس گل 

در آموزش تصویری ساخت باکس گل تمامی مراحل ساده و روان توضیح داده می شوند تا بتوانید به راحتی یک باکس گل هدیه زیبا را در منزل آماده کنید. زیبایی و جذابیت باکس گلی که در منزل آماده می کنید بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد. گل آرایی و تزیین باکس گل هنری وسیع است و محدود نمی شود به روش های اصولی که برای ساخت باکس گل آموزش داده می شود. اگر مبتدی هستید می توانید طبق اصول ساخت عمل کنید تا با روش های اصولی آن آشنا شوید اما پس از کسب تجربه کافی در این زمینه می توانید از خلاقیت و ذوق خود استفاده کنید و باکس گل مورد نظر خود را به سبک های مختلف گل آرایی تزیین کنید و بر زیبایی آن بیافزایید.

وسایل مورد نیاز ساخت باکس گل

1- جعبه کادویی

2- گل طبیعی

3- طلق شفاف، نایلون (سلفون)

4- اسفنج آبکش

5- روبان

6- چسب نواری یا حرارتی

7- قیچی

آموزش ساخت باکس گل و روش ساختن جعبه گل هدیه

مرحله اول

پس از اینکه از بین مدل های مختلف جعبه و باکس، مدل باکس گل مورد نظرتون را انتخاب کردید در مرحله اول باید یک نایلون یا سلفون که به عنوان عایق رطوبت باشد را در داخل جعبه و باکس قرار دهید. قرار دادن نایلون باید به شکلی باشد که داخل باکس را کاملا پوشش دهد و دیواره های باکس هم بپوشاند تا رطوبت به جداره باکس نفوذ نکند و موجب از بین بردن جعبه گل نشود.

نایلون اضافی که از لبه باکس گل خارج می شود را با قیچی به نحوی برش بزنید که نایلون فقط قسمت داخل باکس گل را بپوشاند و از لبه باکس گل خارج نشود.

استفاده از نایلون داخل باکس گل در باکس گل هایی که جنس کاغذی یا مقوایی دارند ضروری است و حتما باید استفاده شود.

روش ساخت باکس گل هدیه و آموزش آنلاین ساخت جعبه گل رز

مرحله دوم

پس از قرار دادن نایلون در باکس گل، اسفنج آبکش را به اندازه یک سوم سطح داخلی جعبه و باکس برش زده و داخل باکس گل قرار دهید. حتما قبل از قرار دادن اسفنج در باکس گل بهتر است از 20 دقیقه قبل اسفنج را در ظرف آب قرار داده تا اسفنج آب لازم را جذب کرده باشد. همچنین برای جذب شدن کامل آب توسط اسفنج و جلوگیری از جمع شدن آب در کف جعبه گل، اسفنج را بهتر است روی تکه ای کاغذ یا روزنامه قرار دهید و پس از آن روی نایلون داخل باکس قرار دهید.

خرید باکس گل و روش ساخت باکس گل در منزل

مرحله سوم

ساقه ی گل های رز که قرار است داخل باکس قرار بگیرند را به صورت مورب برش بزنید تا جذب آب بهتری از اسفنج داشته باشند و ماندگاری و طراوت خود را مدت زمان بیشتری حفظ کنند.

ارتفاع شاخه گل ها را نسبت به ارتفاع باکس گل به اندازه ای کوتاه کنید که سرگل های گل به خوبی از جعبه گل بیرون قرار بگیرند و گل کاملا مشخص باشد.

گاهی اوقات ارتفاع ساقه گل بیش از اندازه کوتاه شده و سرگل کاملا درون باکس قرار می گیرد که برای باکس گل هایی که بدون درب هستند و لازم هست که گل کامل مشخص باشد مناسب نیست.

باکس گل های درب دار

باتوجه به مدل و ارتفاع باکس گل می توان میزان کوتاه شدن ساقه گل ها را مشخص کرد، معمولا باکس گل هایی که درب دارند و مایلید که درب باکس گل را ببندید بهتر است ساقه گل ها را به اندازه ای کوتاه کنید که سرگل ها کامل در باکس قرار بگیرند و بتوان درب باکس گل را بست.

باکس گل های بدون درب

در باکس گل هایی که بدون درب هستند باید گل کاملا مشخص باشد، به همین علت برای باکس گل های بدون درب حتما باید گل ها به اندازه ای کوتاه شوند که سرگل از لبه باکس بیرون باشد و گل کاملا مشخص باشد.

از یک گوشه باکس گل شروع به قرار دادن شاخه گل های رز کنید، پس از قرار دادن اولین شاخه گل رز هم ردیف با شاخه گل اول مابقی شاخه گل ها را قرار دهید، دقت کنید که حتما هم ردیف و هم ارتفاع یکدیگر قرار بگیرند.

اگر یکی از گل ها کمی بلند تر بود می توانید بیشتر در اسفنج فشار دهید و همچنین اگر شاخه گلی بیش از اندازه کوتاه شده بود در مرکز باکس گل استفاده کنید.

پس از قرار دادن گل های رز به طور کامل در باکس گل سعی کنید از تمامی زوایا باکس گل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه گل ها منظم و با ارتفاع یکسان در کنار همدیگر قرار گرفته اند.

خرید و قیمت باکس گل رز و آموزش ساخت باکس گل در منزل

مرحله چهارم

پس از قرار دادن کامل گل ها در باکس گل می توانید از انواع المان های زیبایی برای جذابیت بیشتر باکس گل استفاده کنید. انواع روبان های رنگی، کارت های تبریک و گل های خشک تزیین شده را می توانید با توجه به سلیقه خود برای جذابیت بیشتر باکس گل استفاده کنید. اگر باکس گل شما ساده است و طرح خاصی ندارد پیشنهاد می کنیم از انواع روبان رنگی مناسب با رنگ گل ها و رنگ باکس، برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

خرید باکس گل ارزان قیمت و سفارش جعبه گل هدیه رز

نکات مهم و قابل توجه هنگام خرید باکس گل رز

1- از تازه ترین گل ها برای تزیین استفاده کنید. تازگی و طراوت گل بسیار مهم است و باید به آن دقت ویژه ای شود. شاداب بودن گل ها علاوه بر ایجاد ظاهر لوکس و زیبا در باکس گل رز، سبب ماندگاری و دوام بیشتر گل ها می شود.

2- جنس جعبه گل را به گونه ای انتخاب کنید که از دوام و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، زیرا عدم کیفیت مناسب موجب پوسیدگی باکس و در نتیجه کاهش زیبایی باکس گل می شود.

3- سعی کنید از اسفنج آبکش مرغوب برای تزیین باکس گل انتخاب کنید تا گل ها طراوت و تازگی خود را مدت زمان بیشتری حفظ کنند.

انواع مختلف باکس گل

باکس گل ها به شکل های مختلف و در طرح ها و فرم های مختلف هندسی عرضه می گردند. از جمله انواع فرم های هندسی مربع، دایره، قلب، مستطیل، مخروطی، هرمی و ...هر ساله انواع مدل های جدید باکس گل و جعبه گل هدیه در بازار عرضه می گردد و همین امر موجب گردیده که باکس گل و جعبه گل از محصولات محبوب و جذاب در بین علاقه مندان اهدای گل باشد.

مدلهای مختلف تزیین گل در باکس گل

تزیین گل در باکس گل به روش های مختلف و سبک های متنوعی انجام می شود. هنر گل آرایی هنری نامحدود و سرشار از ذوق و خلاقیت است.

یکی از زیباترین تزیین های باکس گل، طراحی باکس گل با گل های رز قرمز است که واقعا جذاب بوده و اکثر عشاق برای هدیه روز ولنتاین از باکس گل و جعبه گل با گل رز قرمز استفاده می کنند.

علاوه بر ولنتاین و مناسبت های عاشقانه، باکس و جعبه گل ها می توانند هدایایی دیدنی و جذاب باشند در مناسبت های دیگر همچون سالگرد آشنایی، سالگرد ازدواج، تبریک تولد و ... یا حتی ارمغانی پر احساس در اولین ملاقات ها، قرار های عاشقانه و دوستانه.

با توجه به مدل های مختلف باکس گل و تنوع بالای گل های طبیعی، هزاران طرح و مدل وجود دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند و به راحتی می توان با توجه به نوع مناسبت جعبه گل و باکس گل مناسب را انتخاب کرد.

در ادامه متن، چند مدل از انواع تزیین و آرایش گل در باکس گل قرار داده می شود تا ایده های جذاب برای تزیین باکس گل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

چند ایده جذاب برای انتخاب باکس گل

اگر به دنبال انتخاب هدیه ای جذاب و خاص هستید که مخاطب خود را در روز و مناسبتی ویژه سورپرایز کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای اهدای گل از باکس گل و جعبه گل استفاده کنید. انتخاب باکس گل و جعبه گل یک انتخاب زیبا و البته دوست داشتنی، جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

1- یکی از ایده های انتخاب باکس گل طراحی حرف اول اسم دلدارتان یا طراحی اسم به طور کامل در داخل باکس گل هست که مطمئناً وی را شگفت زده می کند و غوغایی شگفت انگیز را در وی ایجاد می کند.

خرید باکس گل حرف اول اسم و سفارش باکس گل حروف و اسامی

 سفارش آنلاین باکس گل حرف اول اسم 

2- با انتخاب باکس گل رز و جعبه گل رز می توانید حرف دلتان و احساساتتان که خیلی وقته منتظر گفتنش هستید را در بستری از گل به زیباترین شکل ممکن بیان کنید... مثل درخواست ازدواج و پیشنهاد ازدواج و یا ابراز علاقه و احساسات به دلدارتان به این سبک...

قیمت باکس گل رز و خرید باکس گل رز قرمز حروف و نوشته

3- انتخاب جعبه گل رز طرح قلب انتخابی عاشقانه و رومانتیک خواهد بود که می تواند عشق و علاقه قلبی شما را پر رنگ تر به نمایش بگذارد.

فروش اینترنتی باکس گل رز قلب و جعبه گل رز قلب

 سفارش اینترنتی جعبه گل عاشقانه طرح قلب 

4- اگر مناسبت تولد را پیش رو دارید به شما پیشنهاد می کنیم از باکس گل هایی انتخاب کنید که عدد سن در قابی از گل های رنگارنگ یا گل رز طراحی شده است و می تواند هدیه ای ماندگار و خاطره انگیز باشد برای مخاطبتان. همچنین اگر اولین سالگرد ازدواج شما یا اولین سالگرد آشنایی و رابطه شماست انتخاب باکس گل اعداد و طراحی باکس گل با عدد می تواند خاص و ویژه باشد.

قیمت باکس گل رز عدد و خرید باکس گل اعداد

5- انتخاب جعبه گل های درب دار یا کشو دار از بهترین باکس گل ها برای سورپرایز و قرار دادن یک هدیه در بستر گل های طبیعی اند.

خرید باکس گل شیشه ای ارزان و قیمت باکس گل رز شیشه ای

6- باکس گل های شیشه ای سرشار از حس زیبایی و نشاط بوده و انتخابی رویایی و لاکچری خواهند بود.

خرید اینترنتی باکس گل شیشه ای ارزان و قیمت باکس گل شیشه ای

نظرات بازدیدکنندگان

  1. زیبا

    سلام مرسی یکی از بهترین مطالبی بود که درباره ساخت باکس گل خوندم. عاااااااااااااااااااااالی

  2. نازنین

    خیلی عااااااااااااااااااالیه این پست شما. با مطالعه این پست کاربردی خیلی اطلاعات دریافت کردم و به راحتی می تونم یه باکس گل هدیه و جعبه گل رز زیبا در منزل آماده کنم. قبلا خیلی درباره آموزش باکس گل و ساخت باکس گل مطالعه کرده بودم ولی این پست شما در رابطه با ساخت جعبه گل هدیه و باکس گل رز خیلی عاااااااااالی بود. ممنون

  3. شمیم

    سلام چقد این پست عالی و کاربردیه واقعا ممنون از شما. من یکی از مشتریان ثابت خرید باکس گل مخصوصا باکس گل رز قرمز و جعبه گل هدیه برای دوستام هستم هر زمان هم که میخام به کسی هدیه بدم براشون باکس گل رز میخرم ولی متاسفانه با قیمت بالا اکثرا خرید میکنم. داشتم داخل سایت شما نمونه های باکس گل و جعبه گل هاتون را می دیدم که البته خیلی هم قیمتشون مناسب و خوب بود ولی اومدم توی وبلاگ دیدم که این پست آموزش ساخت باکس گل هدیه هم هست وقتی اومدم و خوندم کامل یاد گرفتم چطوری خودم یه باکس گل قشنگ درست کنم. از این به بعد سعی می کنم که باکس گل هایی که خودم میسازم را برای دوستام هدیه ببرم واقعا ممنون