گیاه آپارتمانی سرخس ( فوژه)

330,000 تومان

گیاه آپارتمانی سرخس از گیاهان رطوبت پسند با ظاهری جذاب است. فرم برگ های گیاه سرخس به گونه ای است که اگر در محیط مرطوب و نسبتا گرم نگهداری شود رشد قابل توجهی خواهد داشت. این گیاه مناسب نگهداری در سرویس بهداشتی است و دوام خوبی خواهد داشت. گیاه سرخس از تصفیه کننده قوی هوا است که توصیه می شود حتما برای منزل از آن استفاده شود.

  • تحویل 3 تا 5 ساعت پارسی گل اکسپرس (در اصفهان)
  • سایز سطل 7 ( ارتفاع گیاه با سطل حدود 35 سانتی متر)

شما نمیتوانید بیش از 5 محصول را با هم مقایسه کنید
محصول با موفقیت به لیست مقایسه افزوده شد

گیاه آپارتمانی سرخس (فوژه)

گیاه سرخس با نام علمی (Nephrolepsis) و نام انگلیسی (Ferns) از گیاهان بومی مناطق استوایی است که دارای گونه های مختلفی می باشد. سرسخ از جمله گیاهانی است که ساقه ندارد و برگ ها مستقیما از ساقه های زیر زمینی رشد می کنند. طول برگ های گیاه سرخس به 70 سانتی متر هم می رسد، البته اگر در شرایط مساعد محیطی قرار بگیرد طول برگ ها به حدود 150 سانتی متر هم خواهند رسید. فرم برگ های گیاه سرخس بلند بوده و ظاهری خاص و زیبا دارند. سرخس از گیاهان رطوبت پسند است و نیاز به میزان بالایی رطوبت دارد اگر در داخل منزل از آن نگهداری می شود باید حتما رطوبت آن به میزان لازم تامین شود تا گیاه دچار خشکی نشود. محیطی که گیاه سرخس در آن قرار می گیرد باید به دور از دود حاصل از سوخت های فسیلی و گازهای آلوده باشد زیرا موجب آسیب به این گیاه می شود. 

قیمت گل طبیعی سرخس، سفارش آنلاین گیاه آپارتمانی سرخس، خرید گل طبیعی سرخس، روش نگهداری گل و گیاه و گلدان سرخس

روش های نگهداری از گیاه سرخس

نور مناسب سرخس

سرخس نیاز به نور بالا نیاز ندارد و بهتر است در محیطی نیم سایه قرار بگیرد تا بتواند رشد مناسبی داشته باشد. نور مستقیم آفتاب موجب سوختگی برگ های این گیاه می شود. بهتر است نور محیط فیلتر شود و مستقیم بر روی گیاه نتابد تا برگ های گیاه سالم بماند. 

آبیاری مناسب سرخس

این گیاه از گیاهان رطوبت پسند است و نیاز به آبیاری بالایی دارد. بهتر است که خاک گلدان آن همیشه مرطوب باشد تا گیاه دچار تنش خشکی نشود. اگر گلدان گیاه زیر گلدانی دارد در زیر گلدانی آن یک جزیره با سنگریزه درست کنید و زیر گلدانی را پر از آب کنید به گونه ای گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد و به طور کامل در آب نباشد تا بتواند از آبی که در زیر گلدانی ریخته شده است رطوبت لازم را دریافت کند. سرخس در فصول سرد سال نیاز آبی کمتری دارد ولی خاک گلدان به هیچ وجه خشک نشود.

دمای مناسب سرخس

محدوده دمایی 22-18 درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب است. حداقل دمایی که می تواند تحمل کند 10 درجه سانتیگراد بوده و حداکثر دمای قابل تحمل 27 درجه سانتیگراد است.

رطوبت مناسب سرخس

به رطوبت بسیار بالا نیاز دارد. سرخس با توجه به این که در جنگل های گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد و نمو داشته مکانی مرطوب را می پسندد. این گیاه اگر میزان رطوبت لازم را دریافت نکند موجب خشکیدگی و از بین رفتن می شود. بهتر است که خاک سرخس اکثرا مرطوب باشد و یا زیر گلدانی آن آب داشته باشد. از دستگاه های بخور هوای سرد نیز برای تامین رطوبت این گیاه می توان استفاده کرد، فقط دستگاه با فاصله حدود 50-30 سانتی متری از گلدان قرار گیرد. برای تامین رطوبت به هیچ عنوان آب بر روی برگ های ریخته نشود و یا اسپری و غبارپاشی انجام نشود به این عمل حساس بوده و برگ ها دچار پژمردگی می شوند.

خاک مناسب سرخس

از خاک های مناسب گیاه سرخس خاک های جنگلی و خاکبرگ است. بهتر است که خاک این گیاه سبک باشد. از ترکیب های پیشنهادی برای سرخس می توان به ترکیب خاک پیت موس، خاک لومی، شن و خاکبرگ اشاره کرد. اگر در ترکیب خاک مقداری کود دامی هم اضافه شود جهت رشد مناسب گیاه مفید خواهد بود. 

سفارش آنلاین گل طبیعی سرخس، قیمت گیاه آپارتمانی سرخس، روش تکثیر و پرورش گل سرخس، فروش اینترنتی گل طبیعی سرخس

تکثیر گیاه سرخس

سرخس را می توان به چند روش تکثیر کرد:

تکثیر سرخس به روش تقسیم بوته

بهترین روش تکثیر تقسیم بوته در فصل بهار است. بطوری که گیاه را از گلدان خارج کرده و آن را به چند قسمت تقسیم کنید با احتیاط ریزوم ها را ببرید و هر کدام از ریزوم هار را در گلدانی جداگانه پرورش دهید.

تکثیر سرخس به روش ساقه رونده

زمانی که گیاه ساقه های رونده ریشه زا تولید می کند در صورت تماس انتهای ساقه ها با خاک، گیاهان کوچک بوجود می آیند که پس از ریشه دار شدن، با جدا کردن و پرورش آنها می توان گیاهان جدید تولید کرد. این روش زمانی که گیاه در طول بهار و تابستان فعال است عملی خواهد بود برای این روش گلدان هایی مناسب، حاوی کمپوست باید تهیه کرد. خاک را به اندازه کافی مرطوب کرده و در دمای  18 تا 20 درجه سانتیگراد نگه داشت.

تکثیر سرخس به روش کاشت هاگ

روش دیگر تکثیر سرخس، استفاده از هاگ های بوحود آمده در سطح زیرین برگ ها است. هاگ ها را از روی برگ ها جمع آوری کنید و در سینی بذر حاوی کمپوست بذر و قلمه، به شکل پراکنده روی سطح خاک بکارید. گلدان یا سینی بذر را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و در دمای حدود 20-18 درجه سانتیگراد نگهدارید. زمانی که سرخس ها جوانه زدند، آنهار ا بیرون آورده و هر یک را در گلدانی مناسب حاوی کمپوست گلدانی بکارید و زمانی که بزرگتر شدند گلدانها را نیز بزرگتر کنید. گیاه را همیشه دور از تابش مستقیم خورشید بگذارید. بهتر است آبیاری از زیر گلدان انجام شود یعنی گلدان را در زیرگلدانی قرا داده شود و آب را درون زیر گلدانی بریزید تا ریشه گیاه از انتها آب را به سمت بالای گلدان بکشد.

فروش آنلاین گل طبیعی سرخس، قیمت گیاه آپارتمانی سرخس فوژه، روش نگهداری گل و گیاه آپارتمانی سرخس، قیمت گل طبیعی و گیاه آپارتمانی

آفات و بیماری های سرخس

برگ های سرخس زرد و پلاسیده شده اند

از علت های زرد شدن برگ های سرخس می توان به آبیاری بیش از حد و یا ریختن آب بر روی برگ ها اشاره کرد.

سر برگ ها سوخته شده است

از علت این حالت می توان به کمبود رطوبت اشاره کرد. کمبود رطوبت، دمای بالا و آبیاری پایین موجب بروز چنین علایمی در گیاه سرخس می شود.

برگ ها قهوه ای شده اند

در صورت قهوه ای شدن و سیاه شدن برگ ها علت می تواند قارچ باشد. میزان آبیاری را تنظیم کنید و به گیاهپزشک مراجعه کنید.

سرخس معمولی مجعد ( فوژه،گلوش، دیشار)
Nephrolepis exaltata
polypodiaceae
جنگل های مرطوب و مرداب ها ، به ویژه در شمال جنوب امریکا ، مکزیک ، امریکا مرکزی ، فلوریدا ، غرب هند ، پلینزی و آفریقا
ارتفاع آن به 2-1 متر می رسد.
به نور متوسط نیاز دارد به سایه هم مقاوم است.
حداکثر 22 درجه و حداقل 15 درجه
بهتر است آبیاری از زیر انجام گیرد یعنی گلدان را در بشقابی قرار داده و آب در بشقاب قرار داده شود که به تدریج جذب گیاه گردد.
این گیاه به رطوبت غیر مستقیم ولی بالا نیاز دارد.
مخلوط <a class="iwiki" rel="popover" id="wiki_19">خاک برگ</a> و ماسه، سبک و مرطوب
هر ماه یکبار با کود اوره می توان این گیاه را<a class="iwiki" rel="popover" id="wiki_9"> تغذیه </a>کرد.
می توان از کود مایع به مقدار 1 گرم در لیتر، هر هفته یکبار، از فرودین تا شهوریور، مصرف کرد.
زمانی که ریشه از ته گلدان خارج شد می توان گلدان را تعویض کرد.(مراقب باشید در ماه های پاییز که گیاه در رکود رشدی است این کار را انجام ندهید)
برای ایجاد رطوبت گیاه باید زیر گلدانی را پر از سنگ ریزه کرد و مقداری آب داخل آن ریخت تا ضمن تبخیر رطوبت ایجاد شود و نباید مستقیم روی برگ ها غبار پاشی کرد.
  • ارسال رایگان

    ارسال رایگان سفارش های بالای صد هزار تومان و فقط ۱۰ هزار تومان برای سفارش های زیر صد هزار تومان

  • سوالی دارید ؟

    در صورت تمایل می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با شماره زیر با ما در تماس باشید:

    ۰۹۱۳۰۹۶۰۷۰۵

  • محدوده ارسال

    شما همواره میتوانید از خدمات پارسی گل در شهرهای تهران و اصفهان بهره ببرید. سفارش ها در محدوده شهر تهران و اصفهان قابل تحویل می باشد.

  • گل های فصلی

    بعضی از گل ها در همه ی فصل ها موجود نیست. در صورت موجود نبودن با هماهنگی شما از گل جایگزین استفاده خواهد شد.

محصولات مشابه

خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند: